Kako Politika nezvanično saznaje u Gradskoj upravi, i taj deo mosta, koji je zahvaljujući učitelju Miladinu Zariću preživeo nemačko rušenje i kao privremena veza dve rečne obale bdeo nad Savom od 1942. godine, sledeće nedelje „u jednom komadu” trebalo bi da bude uklonjen sa stubova.
Potom će biti premešten na gradilišni plato na levoj savskoj obali, a majstori prelaze na demontažu njegovih stubova. Sav taj posao biće okončan do septembra, kako je to nedavno potvrdio za naš list inženjer uključen u projekte rušenja i izgradnje novog i većeg mosta na istom mestu na kojem je Stari savski most oko čije sudbine se već godinama lome koplja.
Deo javnosti i brojni građani ogorčeni su zbog toga što se most ruši, a njihova borba intenzivirana je od novembra prošle godine kada je on zatvoren za saobraćaj.
Oni smatraju da most treba da ostane kao pešačko-biciklistička veza između Novog Beograda i starog dela grada i negiraju tvrdnje zagovornika njegovog uklanjanja da ga nije moguće obnoviti. Bilo kakva javna debata na kojoj bi mogla da se čuju mišljenja obe strane i javnost upozna sa detaljima projekta novog mosta izabranog na konkursu 2017 – izostala je.
Nije bilo ni objašnjenja zašto se odustalo od proširenja sa po dve trake sa obe strane, zasebne konstrukcije pripojene Starom savskom mostu, što je bilo predviđeno prvobitnim prostornim planom za Beograd na vodi.
Glas Javnosti/ P02S