Glas Javnosti

KOMPANIJE MORAJU DA DOKAŽU DA SU EKOLOŠKE: EU staje na put lažnim zelenim tvrdnjama

Društvo
Autor: Glas javnosti

Obmanjujuće tvrdnje o proizvodima kao što su "ekološki prihvatljiv", "CO2 neutralan" i "biorazgradiv" - uskoro bi mogle biti stvar prošlosti.

EU ide napred sa planovima za iskorenjivanje tzv. "zelenog pranja" (eng. greenwashing), što je upotreba obmanjujućih tvrdnji i reklama za zeleno etiketiranje.
Evropski parlament i Savet EU postigli su privremeni sporazum o novim pravilima za zabranu "zelenog pranja", prakse koja prenosi lažne, pogrešne ili nepotkrepljene tvrdnje o navodnim prednostima proizvoda, kreiranih u skladu s normama za zaštitu životne sredine.

Cilj novog pravila je da zaštiti potrošače od takvih lažnih tvrdnji i da im pomogne da donesu bolje i informisanije odluke o kupovini.
Ako žele da promovišu "zelene" tvrdnje, kompanije će morati da obezbede "dokaz o priznatim izvrsnim ekološkim performansama relevantnim za tvrdnju", jer će tačni i pouzdani podaci merenja biti ključni za dokazivanje tvrdnje.


Glas javnosti/ R06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR