Čini se da je jedna od industrija koja je prva ovo shvatila, kreativna industrija. Jer više nije dovoljno objaviti oglas sa time šta nudite i šta tražite, potrebno je da se igrate. Potrebno je da privučete pažnju potencijalnih kandidata, da na njih ostavite utisak i u samom startu vidite koliko su kreativni. Jer to je ono što vam treba.
Jedan ovakav oglas objavila je Agencija Represent Communications sa namerom da pronađe kopirajtere za svoj tim.
„Tražimo ambiciozne senior i junior kopirajtere za naš kreativni tim. Pošaljite CV i jednu rečenicu kopija koja će prodati proizvod koji vam se najviše dopada“, stoji u oglasu ove PR agencije.
I sve bi bilo uobičajeno, da proizvodi nisu pomalo – čudni(?).
Kreativni direktor u Represent Communications, Vladimir Ćosić, koji je i kreirao ovaj oglas za posao za BIZLife objašnjava zašto je to tako.
„S obzirom da naše tržište sve više kuburi sa najrazličitijim kadrovima, više nije dovoljno samo ponuditi pristojne uslove kandidatima i očekivati srećan ishod. Prinuđeni smo da u sve više situacija i za naše klijente i za nas radimo drugačije oglase, one koji će kreativnošću privlačiti pažnju velikog broja kandidata. Ukoliko se traže kandidati za specifične, kreativne pozicije poput kopirajtera, to je još izraženije“, ističe Ćosić.
Serijal oglasa naoko predstavlja apsurdni prodajni izazov, svojevrsni kreativni stimulans kojem je teško odoleti, pogotovo od strane pravih kopirajtera.
„Kampanjom smo postigli više stvari istovremeno: privukli smo ogromnu pažnju kreativne zajednice (samim tim i potencijalnih kandidata), uradili prvu fazu selekcije kandidata i konačno, napravili organski pozitivan PR za našu agenciju“, objašnjava Vladimir.
Dodaje da je efekat oglasa neverovatan – „prijavio se rekordan broj kandidata najrazličitijih profila u veoma kratkom roku; mnogo ljudi iz inostranstva je poslalo samo odgovor na zadatak jer im je izazov bio zabavan; prijavljuju se i kandidati iz potpuno drugih miljea sa željom da rade u kreativnoj industriji; u prijavama kandidati doslovno pišu da im je bez obzira na ishod oglasa bilo zadovoljstvo da u izazovu učestvuju…“
„Mislim da je suština uspeha to što smo javnost podsetili na jednu skoro zaboravljenu činjenicu, a to je da je kreativan posao prvenstveno zanimljiv i zabavan i da je to njegova lepota“, zaključuje naš sagovornik.
A kako biste vi prodali izbušeni kišobran?
Glas javnosti /B09S