Glas Javnosti


Čime se zapravo bave kreatori sadržaja?

Društvo
Autor: Glas javnosti

Ako ste svakodnevno na internetu, verovatno ste negde već videli pojam “content creator” odnosno kreator sadržaja. Ali da li ste znali da je to veoma tražena profesija?

Veštačka inteligencija će vam reći da su kreatori sadržaja osobe koje proizvode objave, pisane ili u formi snimaka i slika, koje će angažovati publiku, najčešće onu na društvenim mrežama. A šta kažu ljudi koji se bave ovim poslom saznala je Marijana Niškanović, novinarka Infostuda, od Branislava Cvenića i Nikole Jagodića.

Branislava je put do stvaranja sadržaja vodio preko studentske organizacije i menadžmenta koji je završio na FON-u. “Na početku sam se bavio marketingom u širem smislu, ali me je odmah privukao taj kreativni deo koji je uključivao osmišljavanje objava, samo što sam ja to sve zvao marketing. Onda sam krenuo da učim video editovanje, ne sa ciljem da se jednog dana time bavim, već nesvesno, jer me zanimalo. Dizajn sam, na primer, učio da bih bolje razumeo dizajnere. Zatim sam pokrenuo svoj projekat ‘Sportski zid’ i počeo da radim na sadržaju koji je magnet za kupovinu proizvoda. I tu sam pronašao radost i ono što me pokreće. Kasnije sam samo nastavio da se usavršavam u tom pravcu”, kaže Branislav.

Karijera u kojoj nema rutine

Za razliku od klasičnih kancelarijskih zanimanja, radni dan kontent kreatora ne postoji u standardnom obliku.

“Jedan dan može da počne snimanjem na terenu, drugi montažom, treći pisanjem scenarija i osmišljavanjem sadržaja. Svaki dan je drugačiji. To je ono što mi se sviđa i što je po mom mišljenju, jedna od najvećih prednosti ovog posla. Ne volim monotoniju. Ispunjava me da radim različite stvari iznova i iznova”, kaže Branislav.

Ističe da vreme uloženo u stvaranje nekog sadržaja ne znači nužno da će on biti bolji i viralniji. Pravila nema. Formalno obrazovanje, smatra, nije presudno ali može pomoći da imate širu sliku. Ono što je važno je volja za stalnim učenjem.

“Tehnički, formalno obrazovanje nije potrebno. Meni je drago što ga imam iz oblasti menadžmenta i marketinga jer mislim da lakše i bolje razumem publiku i biznis ciljeve. Ali internet daje mogućnost da sve to naučite ako želite da se ozbiljno posvetite ovom poslu. Neprestano usavršavanje se podrazumeva. Danas svi mogu da budu kontent kreatori i to je sjajno. Ali s druge strane, tu nastaje mit da je ovaj posao lako raditi. A nije. Potrebna su znanja iz marketinga, menadžmenta, psihologije, dizajna, montaže, da poznajete dinamiku svake mreže, algoritme, da razumete šta brend želi da postigne, koje poruke šalje i kojoj ciljnoj grupi se obraća”, objašnjava Branislav.

Ne čekajte, opobajte se odmah u ovom poslu

Nikola Jagodić je još jedan mladi predstavnik nove generacije digitalnih stvaralaca, na društvenim mrežama poznat kao nick_strawberry. Do sada je kreirao sadržaje za klijente kao što su In Centar, Forma Ideale, Infostud, Generali osiguranje, a dosadašnji rad mu je doneo i dve nagrade za najbolje TikTok stranice 2023. i 2024. godine.

“Danas razvijam svoj autorski projekat Tajne lavirinta. To je emisija u kojoj istražujem različita zanimanja i puteve karijere. Ovaj sadržaj se može pronaći na Instagramu, TikToku i YouTube-u, u zavisnosti od teme i formata, a uskoro i na mom ličnom kanalu gde započinjem novi serijal”, kaže on. Ključne osobine za ovaj posao su po njemu strpljenje i radoznalost: “Moraš stalno da testiraš i učiš. Ovde ne pobeđuje onaj ko je pametniji, nego onaj ko opstaje duže u igri. Najizazovnije je ostati dosledan kada rezultati izostanu. U početku često nema nikakvih rezultata i taj momenat kada radiš nešto ‘u prazno’ je najteži. Ali kad te ljudi prepoznaju po ideji, kad kažeš nešto što njima znači ili nekog jednostavno nasmeješ to je najlepše u ovom poslu”. Njegov savet svima koji žele da se oprobaju u kreiranju sadržaja je da ne čekaju.

“Krenite odmah, sa telefonom koji imate i temom koja vas zanima. Čeka vas puno pokušaja i grešaka, ali i prilika da upoznate ljude, razvijate sebe i možda čak napravite karijeru”, poručuje i savetuje kako da se nosite kada uslede komentari koji imaju negativan kontekst: “Trudim se da razlikujem konstruktivne kritike od onih neosnovanih. Prve me motivišu, a druge ignorišem, nisu o meni, već o osobi koja ih piše. Zato postoji jedno zlatno pravilo za kreatore sadržaja, a ono kaže – jedan blok, pola zdravlja”.

Zanimanje u usponu

Na pitanje da li je ovo posao budućnosti sagovornik Infostuda odgovara ne samo da jeste nego je ta budućnost već počela.

“Kako raste digitalna ekonomija, raste i potreba za kvalitetnim sadržajem. Sve više firmi i pojedinaca traži nekog ko ume da ispriča priču kroz ekran. ‘Creator Economy’ je nova industrija koje se sada razvija u Srbiji. Ovo je u svetu uveliko bomba, kod nas će tek eksplodirati”, poručuje Nikola.

Zajednički zaključak obojice sagovornika jeste da je stavaranje sadržaja mnogo više od snimanja klipova i storija, to je miks kreativnosti, znanja i strategije. I kako kažu, tačno je, od ovog posla se može živeti, ali je put do toga sve samo ne lak. Ipak, za one koji su uporni, radoznali i spremni da uče, digitalni svet nudi više prilika nego ikada ranije.


Glas javnosti /B07S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR