Glas Javnosti


Beogradska autobuska stanica nudila sopstvene akcije na prodaju, ali – nije bilo zainteresovanih

Društvo
Autor: Glas javnosti

Akcionarsko društvo Beogradska autobuska stanica (BAS) ponudila je sopstvene akcije na prodaju ostalim akcionarima, koji po zakonu imaju pravo preče kupovine, ali nije bilo zainteresovanih.

„Tokom trajanja ponude nije bilo ispostavljenih naloga kupovine od strane akcionara na koje se predmetna ponuda odnosila“, navodi se u dokumentu objavljenom na Beogradskoj berzi.

Ponuda je trajala od 13. oktobra do 12. novembra. Na prodaju je bilo svih 26.869 komada sopstvenih akcija, odnosno 8,63 odsto od ukupnog broja akcija BAS-a, i to po ceni od 1.515 dinara po komadu.

BAS je treći akcionar po veličini sopstvenog akcionarskog društva; Najveći je Akcionarski fond sa 30,31 odsto akcija, pa PIO fond sa 10 odsto.

Potom ide BAS sa 8,63 odsto sopstvenih akcija, pa Damjan d.o.o. sa 1,6 odsto, a 1,19 odsto je na kastodi računu u NLB Komercijalnoj banci, prema podacima sa sajta Centralnog registra hartija od vrednosti.

Niz malih akcionara ima manje od jedan odsto akcija, a ukupan broj akcionara je 921.Svi akcionari BAS-a imali su pravo preče kupovine srazmerno broju akcija koje su do tada posedovali.

Prema Zakonu o privrednim društvima, ako nakon ostvarivanja prava preče kupovine preostane određeni broj sopstvenih akcija, društvo ih može otuđiti trećim licima ili poništiti.

Iz Beogradske autobuske stanice AD do objavljivanja vesti nisu odgovorili na pitanja Nove ekonomije o planovima za prodaju akcija.

Saga sa tenderom za novu stanicu

Posao izgradnje Autobuskog terminala u Bloku 42 u Novom Beogradu kojim će upravljati BAS nedavno je dodeljen konzorcijumu koji čine firme povezane sa vlastima. Među njima su kompanija „Jadran“ u vlasništvu Nikole Malbaše, saradnika gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića, kao i DOT Networks i DOT Smart Solutions, u krajnjem vlasništvu Dragoljuba Zbiljića.

Postupak javne nabavke za izvođača ovih radova trajao je oko godinu dana, još od oktobra 2024. godine, zbog toga što su kompanije Štrabag i Energoprojekt ulagale žalbe na odluke tenderske komisije.

Nadležna Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki je zbog toga delimično poništavala tender i nalagala da se ponove određene radnje.

Međutim, gradska Direkcija za građevinsko zemljište svaki put je iznova dodeljivala posao konzorcijumu u kojem su „Jadran“ i DOT Networks.

Komisija je 26. septembra ove godine odbila poslednji prigovor kompanije Štrabag, a ugovor sa konzorcijumom je zaključen 13. novembra.

„Jadran“ d.o.o. je u vlasništvu Nikole Malbaše, dugogodišnjeg predsednika Vaterpolo kluba Novi Beograd, koji danas slovi za biznismena bliskog gradonačelniku Aleksandru Šapiću.

Vlasnik DOT Networks Dragoljub Zbiljić je bio jemac za kredit koji je 2012. godine Srpska napredna stranka podigla za potrebe izborne kampanje. Njegova poslovna imperija počinje da se uvećava od 2013, a kompanije čiji je vlasnik dobijaju brojne poslove od državnih organa.

Nedavno je Zbiljić zaključio veliki posao u kojem je prodao većinski udeo u kompanijama Energotehnika Južna Bačka i Elektromontaža Kraljevo mađarskoj državnoj energetskoj kompaniji MVM.


Glas javnosti /N011S  

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR