Javna nabavka 100 novih tramvaja vredna trideset milijardi dinara sa PDV-om obustavljena je. Uradilo je to Gradsko saobraćajno preduzeće jer su se, kako navode, promenile okolnosti kod naručioca.
U obrazloženju odluke GSP-a stoji da su oni u toku konkursa dobili sugestije od potencijalnih ponuđača koji su smatrali da je potrebno dodatno razmotriti tehnička rešenja iz postojeće dokumentacije kako bi se ispoštovala „transparentnost, konkurencija i jednakost” učesnika, odnosno da se omogući maksimalna efikasnost i izbor najboljeg i najsavremenijeg rešenja.
Zašto se i ovog puta odustalo od tendera koji je trebalo da bude realizovan još 1. aprila nije sasvim jasno.
Iz manjinskog sindikata „Centar” GSP Beograd smatraju da su konkursnom dokumentacijom traženi takvi kriterijumi koji najviše pogoduju rumunskom proizvođaču „Astra” iz Arada, tako da je postojala osnovana sumnja da je ova nabavka prilagođena jednom proizvođaču.
Kako se navodi u njihovom saopštenju, tender za nabavku novih tramvaja koncipiran je tako da se traži nabavka 100 kratkih tramvaja dužine od 17 do 20 metara i kapaciteta svega 95 mesta za putnike, od čega je 30 mesta za sedenje, bez mogućnosti spajanja dva tramvaja u jednu kompoziciju.
A ti kapaciteti, kako su istakli, nisu u interesu korisnika javnog prevoza i potreba GSP-a, jer će na ulicama našeg grada ti tramvaji saobraćati najmanje 40 godina, zbog čega je javna nabavka i obustavljena.
Prošle godine grad je kupio 25 šinskih vozila, i to kod turske kompanije „Bonzakaja otomotiv” i kako je u februaru najavljivao gradonačelnik Aleksandar Šapić, prvi tramvaji trebalo je da u naš grad počnu da stižu na proleće. On je tada rekao da je u planu i reparacija 25 „španaca” i naglasio da bi sa 25 kupljenih tramvaja u Turskoj, obnovom „španaca” i nabavkom 100 novih šinskih vozila Beograd konačno, prvi put, mogao da ima 150 novih tramvaja u upotrebi.
I tender za nabavku 25 tramvaja u Turskoj više puta je obaran, a javnosti su se u toku konkursa mogle čuti različite informacije o tome ko ima prednost na tenderu, a spominjale su se i različite cene tih tramvaja. Predstavnici opozicije i pokreta naklonjenih njoj tvrdili su u prvi mah da je cena tramvaja po komadu 7.000.000 evra. Zatim se moglo čuti da je 5.000.000 evra, pa 3,23 miliona evra. Na kraju je njihova cena, kako je istakao i tvrdio gradonačelnik, iznosila 2,6 miliona evra.
Kada je reč o nabavci novih 100 tramvaja, ona je raspisana u toku februara. Rok je bio 1. april, ali je on pomeren na kraj marta, pa produžen na 5. maj. A y međuvremenu došlo je do obustave javne nabavke. Kada će ona biti nastavljena za sada nije precizirano.
Auto-saobraćajno preduzeće „Strela” iz Obrenovca objavilo je pre nekoliko dana na Beogradskoj berzi ponudu za preuzimanje preostalih akcija Saobraćajnog preduzeća „Lasta”. Ponuda je otvorena do 19. maja, a iznosi 665 dinara po akciji. „Strela” planira da otkupi sve preostale akcije sa pravom glasa koje još nisu u njenom vlasništvu, odnosno 82,23 odsto ukupnog udela u „Lasti”, prenela je Beta.
„Strela” trenutno poseduje 16,77 odsto akcija, a zajedno sa Akcionarskim fondom, koji drži 29,7 odsto, predstavlja najvećeg akcionara beogradskog prevoznika.
Srbija ima u vlasništvu 13,8 odsto akcija, dok se među značajnijim akcionarima nalaze i Fond PIO sa 7,88 odsto, Nacionalna služba za zapošljavanje sa 2,7 odsto i Republički fond za zdravstveno osiguranje (RFZO) sa 2,63 odsto. Deo akcija pripada i opštinama Stara Pazova i Inđija. „Strela” je u prethodne dve godine preuzela veliki broj linija u gradu. Među njima je i potez 600, koji je nekada držao GSP.
Glas Javnosti/ P02S