Predstavljamo vam listu najpovoljnijih polovnih automobila:
1. VW passat
Ono što je možda najzanimljivije u vezi ovog modela je činjenica da je drugi na listi najzastupljenijih dizel agregata isti ovaj motor u izdanju od 170ks, oznake 2.0 TDI BMN, koji pogoni 81 različito vozilo. Volksvagen CC, koji se prvobitno prodavao kao Volksvagen Passat CC u svojoj prvoj generaciji, je varijanta Volksvagen Passat-a koji trguje nad glavom i teretnim prostorom za profil nalik kupeu i široki krovni pojas. CC je debitovao u januaru 2008. godine na Severnoameričkom međunarodnom sajmu automobila u Detroitu i ukinut je nakon modelne godine 2017. Volksvagen je rekao da se naziv CC označava kao Comfort Coupe, prepoznajući njegovu kombinaciju kupe-sličnog profila sa četvorka, a ne dvoja vrata. Iako je zasnovan na Passatu i deli njegovo međuosovinsko rastojanje, CC je 27 mm (1,06 inča) duži, 50 mm (1,97 inča) niži i 36 mm (1,42 inča) širi od Passata.
2. VW Golf 6
VW golf 6 zasnovan je na platformi svog prethodnika VW golf 5, i VW je uspeo u svojoj zamisli da napravi prehifenjiniji i udobniji model sa višim nivoom kvaliteta u odnosu na predhodni model. Volksvagen Golf Mk6 (ili VV Tip 5K ili MK VI) je kompaktan automobil, šesta generacija Volksvagen Golfa i naslednik Volksvagen Golfa Mk5. Predstavljen je na salonu automobila u Parizu u oktobru 2008. Volksvagen je objavio slike i informacije 6. avgusta 2008, pre zvaničnog predstavljanja. Vozilo je pušteno na evropsko tržište zimi 2008. godine. Volksvagen je tvrdio da su uložena sredstva u efikasnost proizvodnje, sa navodnim poboljšanjem produktivnosti od skoro 20% u poređenju sa prethodnim modelom, a dalji dobici planirani su za prvih dvanaest meseci proizvodnje.
3. Audi A4
Sa 6 miliona prodatih primeraka tokom dve decenije proizvodnje, A4 je najuspešniji model Audija svih vremena. Audi A4 je linija kompaktnih izvršnih automobila koje je od 1994. godine proizvodio nemački proizvođač automobila Audi, podružnica Volksvagen grupe. A4 je napravljen u pet generacija i zasnovan je na platformi Volksvagen Group B. Prva generacija A4 nasledila je Audi 80. Interno numerisanje proizvođača automobila tretira A4 kao nastavak linije Audi 80, s početnim A4 označenim kao B5-serija, a slede B6, B7, B8 i B9. Verzije B8 i B9 modela A4 izgrađene su na platformi Volksvagen Group MLB koja se deli sa mnogim drugim Audijevim modelima i potencijalno jednim Porsche modelom u okviru Volksvagen Group. Izgled automobila Audi A4 sastoji se od dizajna prednjeg motora, sa menjačima tipa menjača, postavljenim na zadnjem delu motora. Automobili su pogonjeni na prednje točkove, ili na nekim modelima „kuattro“ pogon na sve točkove.
4. BMW Series 3
BMW serije 3 je automobil iz srednje klase nemacke marke BMW i proizvodi se od 1975. godine. Trojka je najprodavaniji BMW-ov model sa udelom od 40% ukupne BMW-ove proizvodnje, što ga ujedno i cini jednim od najpopularnijih automobila u svetu. BMV serija 3 je kompaktni izvršni automobil koji je proizveo nemački proizvođač automobila BMV od maja 1975. Naslednik je serije 02 i proizvodi se u sedam različitih generacija. Prva generacija serije 3 bila je dostupna samo u obliku kupea sa 2 vrata; međutim, asortiman modela se od tada proširio tako da uključuje salon sa 4 vrata, kabriolet sa 2 vrata, kupe sa 2 vrata, karavan sa 5 vrata, liftback sa 5 vrata („Gran Turismo“) i karoserije u obliku hečbeka sa 3 vrata. Od 2013. godine, modeli kupea i kabrioleta prodaju se kao serije 4; stoga, serija 3 više ne uključuje ove stilove karoserije. Serija 3 je BMV-ov najprodavaniji model, na koji otpada oko 30% ukupne godišnje prodaje marke BMV (bez motora). BMV serija 3 je tokom svoje istorije osvojio brojne nagrade.
5. Ford Focus - druga generacija
Ford Focus druge generacije proizvodio se od 2004-2011 godine, dizajnirana je mnogo konzervativnije od prve generacije, ali su u unutrašnjosti korišceni kvalitetniji materijali sa povecanim unutrašnjim prostorom. Ford Focus Mk 2 je automobil koji je Ford proizvodio od 2005. do 2010. Lansiran je na salonu automobila u Parizu 25. septembra 2004. godine kao hečbek sa tri i pet vrata i karavan, iako je novi automobil predstavljen, u obliku limuzine sa 4 vrata, kao „Focus Concept“ koji je Ford Europe razvio na Salonu automobila u Pekingu sredinom 2005. godine.
6. Opel Astra H
Opel Astra H je treća generacija popularnog modela, prikazuje moderan dizajn u kombinaciji sa visokim kvalitetom izrade, koji je odmah postao njegov jak adut. Opel Astra H postaje automobil koji je sada više pristupačan i tražen na tržištu polovnjaka, koji njegove poštovaoce privlači modernim izgledom, ponudom motora i razlicitih karoserija. Astra H je lansirana u martu 2004. godine kao hečbek sa pet vrata, dok je karavan s pet vrata lansiran krajem 2004. godine i sportski hečbek sa troja vrata, imenovan GTC (Gran Tourismo Compact) za evropska tržišta, Sport Hatch u Velikoj Britaniji i Coupe u Australiji, lansiran 2005. godine. GTC ima opciju vetrobranskog stakla pod nazivom „panoramsko vetrobransko staklo“ (jedinstveno za serijski automobil u trenutku lansiranja) koje se proteže u krovnom području. Na osnovu nove platforme Delta, njena veličina je povećana u odnosu na prethodnu verziju. Proizvodnja je došla do kraja 2009. godine, izuzev TvinTopa koji je nastavio da se proizvodi do novembra 2010.
7. Alfa romeo 147
Projektovana na istoj platformi kao i njena starija sestra Alfa Romeo 156, 147-ica je proglašena za automobil godine 2001. u Evropi. Proizvodio se od 2000-2009, a 2005-te je urađen restajling, tako da je automobil dobio pitomiji izgled, a nivo opreme je povećan. Alfa Romeo 147 (tip 937) je mali porodični automobil koji je italijanski proizvođač automobila Alfa Romeo proizvodio od 2000. do 2010. [3] 147 je proglašen evropskim automobilom godine 2001. godine. 147 je predstavljen na salonu automobila u Torinu u junu 2000. godine, kao zamena za Alfa Romeo 145 i 146 hečbek-a, a zasnovan je na pogonskoj opremi većeg 156 salona. Prodavao se sa benzinskim motorima od 1,6, 2,0 i 3,2 litre i dizel motorom od 1,9 litra. Automatski menjač Selespeed na pogon vesla bio je dostupan od lansiranja. Najraniji identifikacioni broj vozila od 147 datiran je 22. aprila 2000.
8. Renault Clio
Mnogi bi Renault Clio okarakterisali kao udoban, mali gradski automobil. Nalazi se u samom vrhu svoje klase, od svojih predhodnika nasledio je kvalitet, ali se ipak izdvojio modernim dizajnom i povećanim unutrašnjim prostorom. Clio III koristi Nissan B platformu, ko-razvijenu sa Nissanom (u kome Renault ima udela), koja se deli sa Renault Modusom, Nissan Microm i Nissan Noteom. Znatno je veći i teži za 130 kg (287 lb), ali je i skuplji od Clia II i sa skoro 4.000 mm (157 inča) dužine gotovo je prerastao supermini klasu. Ovo je rezultat odluke da se Clio pomeri sa gornje klase. Takođe prvi put u Clio donosi zaštitni znak "Renault Card" imobilizator bez ključa. Clio III je postigao EuroNCAP ocenu sigurnosti sa 5 zvezdica. Prodaja je počela širom Evrope u oktobru 2005. godine.
9. Peugeot 206
Sigurno jedan od najpopularnijih supermini automobila koji se vecini dopadne na prvi pogled, oni koji se zaljube u njega oprostiće mu i po koju manu, kao što je pronalaženje idealne pozicije za volanom, što za malo više vozače i te kako predstavlja problem. Zvanično je lansiran u septembru 1998. godine u hečbeku, nakon čega je sledio kupe kabriolet (206 CC) u septembru 2000. godine za model 2001. godine, karavan (206 SV) u septembru 2001. godine. model 2002, i sedan verzija (206 SD) u septembru 2005. za model 2006. U novembru 2006. godine, kinesko zajedničko ulaganje Dongfeng Peugeot-Citroen lansiralo je izvedenu verziju Peugeota 206 poznatog kao Citroen C2, ali koja nije tehnički povezana sa modelom na evropskom tržištu. Njegova adaptirana verzija prvobitno je lansirana u Južnoj Americi u septembru 2008 i u Kini u novembru 2008 u stilu karoserije kompakt, limuzina i karavan i poznata kao 207 Compact, odnosno kao 207.
10. Fiat Grande Punto
I ako pripada klasi malih automobila, Fiat Grande Punto je sve samo ne mali. Sama reč "grande" nam govori da se radi o modelu većih dimenzija od njegovog predhodnika. U prepoznatljivom italijanskom stilu Fiat Grande Punto se izdvaja od ostalih automobila pre svega jer doseže sigurnosne i standarde kvaliteta, nudi najbolju i daleko najširu paletu benzinskih i dizel motora, i vrlo konkurentan odnos cena-kvalitet. Treća generacija Fiata koja je nosila ime Punto, kodnog imena Project 199, Grande Punto predstavljen je na Salonu automobila u Frankfurtu 2005. godine i pušten u prodaju kasnije te godine. U stilu Giugiara, automobil je zasnovan na GM Fiat Small platformi. Iako model deli neko svoje ime sa prethodnim Puntom, veliki broj njegovih komponenti su novi, uključujući novu šasiju i karoseriju.
(Glas javnosti)