Kada se Volvo EX60 sledeće godine pojavi na tržištu, predstaviće veliki tehnološki iskorak u oblasti bezbednosti. Novi sigurnosni pojas koristiće napredni sistem senzora koji prikupljaju podatke i šalju ih veštačkoj inteligenciji na analizu – sve u deliću sekunde.
Senzori prate brzinu, pravac i položaj putnika u trenutku sudara, a zatim šalju odgovarajuće impulse pojasu, kako bi se prilagodio konkretnoj situaciji.
Dok današnji sigurnosni pojasevi imaju tri podešavanja sile zatezanja, novi Volvo EX60 će imati čak jedanaest.
Time se omogućava finije i preciznije reagovanje – npr. krupniji putnik u ozbiljnom sudaru dobiće veću silu zatezanja kako bi se smanjio rizik od povrede glave, dok će manji putnik u lakšem sudaru imati manju silu kako bi se smanjio rizik od preloma rebara.
Sistem će se dodatno usavršavati putem ažuriranja preko interneta (OTA), kako se bude dobijalo više podataka o putnicima, vrstama sudara i optimalnim strategijama reagovanja u realnim situacijama.
Još 1959. godine, Volvo inženjer Nils Bohlin razvio je sigurnosni pojas u tri tačke koji je spasio milione života.
U Volvu veruju da bi novi pojas mogao ponoviti isti uspeh i postaviti novi standard u automobilskoj bezbednosti.
Glas javnosti /U01S