Glas Javnosti

Zimske gume tokom leta nisu nikakva ušteda

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Obzirom da su skočile i cene guma i cene vulkanizerskih usluga, neki vozači odluče da nakon zimskog perioda nastave da koriste zimske gume tokom cele godine

Sve prednosti zimskih guma u zimskom periodu postaju veoma ozbiljne mane kada temperature odu visoko u plus.

S obzirom da su skočile i cene guma i cene vulkanizerskih usluga, neki vozači odluče da nakon zimskog perioda nastave da koriste zimske gume tokom cele godine.

Međutim, objasnićemo zašto je to loša ideja – od toga da je opasno do toga da je finansijski neisplativo.

Drugim rečima – vozeći leti na zimskim gumama nećete uštedeti novac, a dovodite sebe i druge u opasnost. Razlika između zimskih i letnjih guma nije samo u dubini i vrsti šare, već i u materijalu od kojeg su napravljene.


Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja zadržava dobre karakteristike i kada temperatura ode daleko ispod nule, pri čemu karakteristična duboka šara pomaže da "kopaju" kroz sneg i bolje "grebu" po ledu.

Međutim, upravo te prednosti zimskih guma u zimskom periodu postaju veoma ozbiljne mane kada temperature odu visoko u plus.

Zimske gume se brže troše

Zimske gume su napravljene od mekše smeše, koja se pri visokim temperaturama znatno brže troši, naročito pri oštrom kočenju, skretanju i ubrzavanju.

Dakle, brže će "oćelaviti"“, pa ćete ranije morati da kupite nove.

"Ispeku" se 

Visoke temperature trajno menjaju karakteristike materijala od kojeg su napravljene zimske gume. Kada dođe zima, one više neće imati odgovarajuće karakteristike.

Dakle, dvostruka šteta – potrošiće se šara, a ono što ostane od nje, na zimu neće "raditi" onako kako bi trebalo.

Veća potrošnja goriva

Zimske gume generalno imaju veći otpor kotrljanju, a kada se leti "razmekšaju", to još više dolazi do izražaja i dolazi do veće potrošnje goriva.


Lošije koče

Ozbiljno produžavaju put kočenja, što čak i pri nižim brzinama može da dovede do udesa koji biste mogli da izbegnete da ste imali letnje gume.

Lošije ponašanje u krivinama

Isto kao kod kočenja, zbog materijala koji suviše omekša pri visokim temperaturama, zimske gume ne mogu da "drže" asfalt kao što to mogu letnje.

Zbog toga je takođe veća mogućnost da dođe do udesa ili da izletite s puta.

Gde je temperaturna granica?

Stručnjaci kažu da je 7° C temperatura koja bi trebalo da posluži kao odrednica kada treba menjati zimske i letnje gume.

Naravno, ovo nije strogo pravilo već samo generalna preporuka, pošto u toku noći i rano ujutro temperatura može da bude 1° C, a da posle podne skoči do 15°, pa uveče opet krene naniže...

Zaključak

Ako već hoćete da uštedite vozeći na istim gumama cele godine, onda kupite all season gume – gume za sve sezone.

To je racionalnija opcija s obzirom na blage (tople) zime bez snega i užasavajuće vrela leta kada vozite po asfaltu toliko vrelom da topi đonove patika.

All season gume postaju sve popularnije i kod nas i širom Evrope. To pokazuje i rast prodaje, kao i sve veći izbor guma – tu su gume brojnih proizvođača, u sve većem broju dimenzija i u širokom cenovnom rangu.

Glas javnosti /U01S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR