Nedovoljno naduvane gume se više deformišu tokom vožnje, što dovodi do većeg trenja i stvaranja toplote. Ovo pregrevanje dramatično ubrzava habanje gume i povećava rizik od iznenadnog pucanja, posebno pri većim brzinama ili tokom dužih putovanja.
Potrošnja goriva i bezbednost na putu ugroženi zbog neadekvatnog pritiska
Istraživanja pokazuju da vožnja sa pritiskom koji je samo 20% niži od preporučenog povećava potrošnju goriva za oko 10%. Pri nedovoljnom pritisku, povećava se otpor kotrljanja, što znači da motor mora raditi jače da bi održao istu brzinu.
Takođe, nedovoljno naduvane gume negativno utiču na upravljivost vozila. Produžava se zaustavni put pri kočenju i smanjuje stabilnost u krivinama, što može biti presudno u kritičnim situacijama na putu.
S druge strane, ni prenaduvane gume nisu dobro rešenje. Kada je pritisak previsok, kontaktna površina gume sa putem se smanjuje, što dovodi do neravnomernog habanja središnjeg dela gazne površine. Prenaduvane gume takođe pružaju manje prijanjanja na mokrom kolovozu i lošije apsorbuju neravnine, što može negativno uticati na sistem oslanjanja vozila.
Prema preporukama proizvođača, pritisak u gumama treba proveravati najmanje jednom mesečno, i to kada su gume hladne. U nekim modelima vozila, proizvođači navode i koliko treba povećati pritisak pri punom opterećenju vozila, kada su sva sedišta zauzeta i prtljažnik napunjen.
Redovna provera i održavanje pravilnog pritiska u gumama nije samo pitanje ekonomičnosti, već i bezbednosti svih učesnika u saobraćaju. Pravilno naduvane gume traju duže, obezbeđuju bolju kontrolu nad vozilom i smanjuju potrošnju goriva – što predstavlja trostruku korist za svakog vozača.
Glas javnosti/T02S