Plan, koji nije prethodno objavljen, predstavlja strateški zaokret najprodavanijeg svetskog proizvođača automobila na najvećem svetskom tržištu automobila, naglašavajući njegovu ambiciju da vrati posao izgubljen od BYD-a i drugih lokalnih igrača u poslednjih nekoliko godina.
Veći broj predstavlja povećanje od 63% u odnosu na rekordnih 1,84 miliona vozila koje je japanski proizvođač proizveo u Kini 2022. Prošle godine tamo je proizveo 1,75 miliona vozila.
Toyota je obavestila neke dobavljače o nameravanom povećanju, u nadi da će uveriti proizvođače delova u svoju predanost Kini i time osigura svoj lanac snabdevanja.
Odgovarajući na pitanja Reutersa, Toyota u izjavi navodi: "Uz intenzivnu konkurenciju na kineskom tržištu, stalno razmatramo razne inicijative". Rekli su i da će nastaviti da rade na izradi "sve boljih automobila" za kinesko tržište.
Japanski proizvođač automobila ima za cilj da zbliži prodajne i proizvodne operacije svoja dva kineska zajednička ulaganja da bi poboljšao efikasnost.
Takođe namerava da prenese što je moguće veći deo odgovornosti za razvoj na osoblje sa sedištem u Kini koje bolje razume lokalne tržišne preferencije, posebno oko tehnologije elektrifikovanih i povezanih automobila.
Ovi potezi signaliziraju rastuću svest unutar Toyote da mora više da se oslanja na lokalno osoblje da bi preuzeli odgovornost i ubrzali razvoj proizvoda u Kini, jer će inače "biti prekasno".
Prošle godine Toyota je objavila planove za produbljivanje saradnje između svog centra za istraživanje i razvoj u pokrajini Jiangsu i svoja dva lokalna zajednička preduzeća.
Glas javnosti/ A05S