Rezultat je, međutim, ispod očekivanja analitičara koji su očekivali više od 430.000 prodatih vozila.
Tesla je povećao prodaju na račun sniženja cena. Već u januaru je snizio cene modela Y i ostalih za 20 posto, a u martu čak i za najskuplje modele S i X, između 5000 i 10.000 dolara po vozilu.
Otkako je centralna banka prošlog marta počela da povećava kamatne stope da bi se izborila s inflacijom, prosečni kredit za automobil je porastao između četiri i sedam posto.
Iako je Teslina stopa rasta prodaje bila impresivna, kažu analitičari, nije dostigla stopu potrebnu za ispunjenje obećanja kompanije da će povećati isporuke za oko 50 posto godišnje u doglednoj budućnosti.
Tesla je proizveo više vozila nego što je prodao u prvom tromesečju -- 440.808 -- dok je povećavao proizvodnju u novim fabrikama u blizini Ostina u Teksasu, u Berlinu u Nemačkoj i Šangaju u Kini.
Na događaju Teslinog dana investitora početkom marta, izvršni direktor Ilon Mask je priznao da pristupačnost još uvek koči prodaju, ali je dodao da mnogi ljudi još uvek žele da kupe Teslu. "Ograničavajući faktor je njihova sposobnost plaćanja", rekao je Mask.
Na primer, najprodavaniji Model Y kreće od 54.990 dolara, dok Model 3 košta 42.990 dolara. Početna cena za Model S je 89.990 dolara, a za Model X 99.990 dolara.