Planovi za EV baterije takođe označavaju dalje jačanje veza sa Kinom nakon što je francusko-italijanski proizvođač automobila zatvorio svoju prethodnu zajedničku firmu, Guangdžou automobilsku grupu prošle godine.
Prošlog meseca Stellantis je najavio ugovor vredan 1,6 milijardi dolara za kupovinu udela u kineskom proizvođaču električnih vozila Leapmotor.
Chinese #lithium-ion #battery giant Contemporary Amperex Technology (#CATL), together with #Stellantis NV, a carmaker based in the Netherlands, announced on Tuesday the signing of a non-binding MoU. The deal mirrors the need for stronger cooperation between European carmakers and… pic.twitter.com/kDPZqsdIvD
— Global Times (@globaltimesnews) November 21, 2023
Stellantis i CATL su u utorak objavili preliminarni sporazum za isporuku ćelija i modula litijum gvožđe-fosfatnih baterija za proizvodnju električnih vozila ovog proizvođača u Evropi i rekli da razmatraju osnivanje zajedničkog preduzeća 50-50 u regionu.
Plan zajedničkog preduzeća sa CATL-om imao je za cilj izgradnju nove gigafabrike u Evropi za proizvodnju LFP baterija, rekao je Maksim Pikat, Stellantis globalni šef nabavke i lanca snabdevanja.
Evropski proizvođači automobila i vlade ulažu milijarde evra u izgradnju fabrika baterija na svom terenu kako bi smanjili svoju zavisnost od Azije. U isto vreme, kineski proizvođači baterija kao što je CATL grade fabrike u Evropi za evropska električna vozila.
NEWS: Stellantis and CATL sign LFP battery supply agreement https://t.co/dR7FjaMvVi
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) November 21, 2023
Pikat je rekao da će dogovori sa CATL-om dopuniti strategiju elektrifikacije grupe, pri čemu će LFP baterije pomoći u smanjenju troškova proizvodnje u Evropi, uz održavanje proizvodnje NMC baterija za skuplje automobile.
LFP baterije odgovaraju jeftinim električnim vozilima Stellantis kao što je nedavno predstavljeni Citroen e-C3, koji sada košta samo 23.300 evra i čija će cena biti smanjena na oko 20.000 evra za njegovu verziju kraćeg dometa.
U Evropi, Stellantis je vlasnik brendova uključujući Jeep, Peugeot, Fiat i Alfa Romeo. Trenuto gradi tri gigafabrike, u Francuskoj, Nemačkoj i Italiji preko svog zajedničkog preduzeća ACC sa Mercedesom i TotalEnergies, specijalizovan za NMC hemiju.
Glas javnosti