Postaju sve popularnije, pa se sve više ulaže u njihov razvoj. To pokazuje i sve veći izbor guma raznih proizvođača u širokom cenovnom rangu.
Zime su sve blaže, sa sve manje snega i leda, pa često u zimskom periodu uništavamo zimske gume po vrelom asfaltu. Podsetimo se samo koliko je „neprirodno“ topla bila prošla zima – razni rekordi su oboreni.
Idealno je da u svakom trenutku imamo odgovarajuće gume. Međutim, ako vozite na zimskim gumama u januaru, ali temperatura vazduha je 19 stepeni, dok sunce „prži“, to je daleko od idealnog.
Takođe, ponekad noću i rano ujutro može da se naleti na neočekivanu poledicu, a onda poslepodne imamo osećaj kao da smo usred leta. A sneg može da nas iznenadi i u aprilu, što smo 2021. doživeli. Stoga All Season gume deluju kao odličan kompromis.
Nisu sve All Season gume iste – postoje drastične razlike. Da bi jedna guma mogla da se koristi i na snegu i na vrelom asfaltu, treba napraviti razne kompromise. Proizvođači u zavisnosti od raznih faktora odlučuju da li će napraviti gumu koja će se bolje ponašati na snegu ili na vrelom asfaltu, ali moraju i da naprave čitav niz drugih kompromisa koji utiču na kočenje po suvom kad je hladno i toplo, kočenje po mokrom, po snegu, trošenje…
Današnje gume za sve sezone drastično su napredovale u odnosu na nekadašnje – toliko da imamo All Season gume koje u direktnom poređenju nadmašuju neke prave letnje ili zimske gume.
Na primer, na snegu su se generalno odlično pokazale. Na testovima se najkvalitetnije gume za sve sezone ponašaju gotovo kao prave zimske, a neretko nadmaše i prave zimske gume prosečnog kvaliteta.
Kada automobilski mediji ili razne organizacije (npr. nemački ADAC) rade testiranja All Season guma, obično se istovremeno i pod istim uslovima testiraju jedna prava zimska i jedna prava letnja guma, da bi se videlo kako se All Season gume ponašaju u odnosu na njih.
Savetujemo da potražite što više testova i proverite koja guma konstantno ostvaruje dobre rezultate. Takođe je važno da pogledate odvojene rezultate svih testiranja, na različitim podlogama i u različitim uslovima.
Ne kupujete samo zimsku gumu koja može da se vozi i leti – interesuje vas kako se ta guma ponaša pri kočenju i skretanju po suvom i vlažnom asfaltu, koliko je „otporna“ na akvaplaning i slično.
Međutim, često je nemoguće naći testove jeftinijih guma. Problem je u tome što mnogi automobilski mediji ili razne organizacije u startu na osnovu neke karakteristike diskvalifikuju neke, uglavnom najjeftinije gume ili jednostavno ne žele uopšte da ih testiraju.
Na primer, kada je dimenzija 195/65 R15 u pitanju, Kleber Quadraxer 3 košta 6.600 din, Tigar All Season 6.680 din, Fulta MultiControl 6.980 din, Dunlop Sport All Season 8.300 din, Goodyear Vector 4Seasons GEN-3 8.540 din, Continental AllSeasonContact 8.550 din…
Tu su i jeftinije gume marki Sailun, Davanti, Matador, Orium, Taurus, Riken, Barum, sa cenom od oko 5.500 do 6.000, pa i Westlake za 4.266 dinara.
Da, mogu. Gume sa oznakom M+S (ili M&S ili MS) mogu da se koriste u zakonski određenom periodu i u uslovima kada su obavezne zimske gume.
Glas javnosti/ B05S