To je kraj učestvovanja Mercedes-Benza u partnerstvu, ali i nastavak samostalnog uspešnog poslovanja na kineskom tržištu.
Shenzhen Denza New Energy Automobile Co., Ltd. osnovan je 2011. godine kao saradnja između BYD-a i Mercedes-Benza. Zajednički poduhvat, s početnim registrovanim kapitalom od približno 1 milijarde dolara, imao je za cilj stvoriti novu luksuznu marku električnih vozila.
Partnerstvo je počelo predstavljanjem konceptnog automobila na auto salonu u Pekingu 2012. godine, što je dovelo do proizvodnje prvog Denza modela 2014. godine. Ova inicijalna ponuda je kombinovala Mercedes B-klase platformu s BYD-ovim e6 pogonskim sklopom.
Uprkos visokim očekivanjima, Denza se borila na konkurentnom kineskom tržištu. Marka je prošla kroz nekoliko iteracija, uključujući Denza 400 i Denza 500, pre svega se fokusirajući na poboljšanje dometa. Međutim, prodaja je ostala razočaravajuća, što je dovelo do prekida proizvodnje izvornog modela 2019. godine.
U pokušaju revitalizacije marke, Denza je 2019. godine predstavila model Denza X, baziran na BYD Tang platformi. Ovaj model je imao vidljivije učestvovanje Mercedes-Benza, s potpisom stila i distribucijom kroz Mercedes-Benzove salone. Uprkos ovim naporima, Denza X nije uspela da postigne značajan tržišni uspeh.
Prekretnica je došla u decembru 2021. kada je BYD povećao svoj udeo u Denzi na 90% i smanjio Mercedes na ulogu manjinskog deoničara, time naznačivši kraj aktivnog učestvovanja Mercedesa u razvoju novih vozila za marku.
Pod pojačanom kontrolom BYD-a, Denza je doživela preokret. Model Denza D9 MPV-a je 2022. godine postigao neočekivani uspeh na kineskom tržištu, a zatim je marka proširila liniju s N7 crossoverom i N8 SUV-om u 2023. godini. Nedavno je proslavila isporuku svog 200.000-tog vozila, što svedoči o njenom snažnom rastu od 2022. godine.
Denza je sada spremna za međunarodno širenje, s isporukama koje treba da počnu u Hong Kongu i planovima za ulazak na evropsko tržište. Marka se takođe priprema za lansiranje nekoliko novih modela, uključujući Z9 GT karavan, Z9 sedan i N9 SUV, s ciljem uspostavljanja asortimana od 10 modela.
Mercedes-Benz i dalje ostaje vrlo aktivan na kineskom tržištu, ali kao samostalna marka. Kompanija je nedavno najavila značajno ulaganje od približno 2 milijarde dolara za proširenje svoje linije proizvoda u zemlji, navodi Autonet.hr.
Printskrin/youtube
U drugom kvartalu 2024. godine, Mercedes-Benz je prodao 172.600 vozila u Kini, što je smanjenje od 6% u poređenju s istim periodom prethodne godine. Uprkos padu, Kina ostaje ključno tržište za Mercedes-Benz, čak trećina njegove globalne prodaje automobila u Q2 2024. U 2022. godini, Mercedes-Benz je prodao 615.356 jedinica u Kini.
Mercedes-Benz planira da počne proizvodnju tri nova modela u Kini od 2025. godine, uključujući ekskluzivni kineski model CLA s produženim međuosovinskim rastojanjem, SUV GLE s produženim međuosovinskim rastojanjem i novi luksuzni električni MPV. Kompanija takođe uvodi svoj novi MB.OS operativni sistem s ovim novim lokalnim modelima.
Glas javnosti/ A05S