Dve kompanije žele da smanje troškove i skrate vreme razvoja zbog stalne pretnje koju predstavljaju kineski proizvođači automobila. Očekuje se da će vozila Hondine 0 Series počinjati od oko 40.000 dolara u SAD. Poređenja radi, vozila iz zajedničkog preduzeća Afeela biće skuplja, iako detalji još nisu poznati.
Nikkei Asia napominje da platforma čini otprilike 10% troškova EV-a, a deljenje platforme bi trebalo da rezultira značajnim uštedama i nižim cenama nego kada bi Honda razvila posebnu arhitekturu za 0 Series.
Sledeća generacija električnih vozila japanskog proizvođača će uključivati sedam modela koji će biti lansirani do 2031. Honda je najavila invetiranje 65 milijardi dolara za seriju, a potvrdila je i da će vozila imati „ultratanku bateriju“ i novo razvijenu kompaktnu e-osovinu.
Lekcije koje je Honda naučila kroz Formulu 1 i njene HEV modele će takođe uticati na 0 Series. Tako će svi imati lagane okvire karoserije i napredne nove pogonske jedinice koje su lakše i tanje od konvencionalnih sistema. Platforma koja podržava ova vozila će takođe omogućiti Hondi da montira baterije i pogonske jedinice veoma nisko, smanjujući težište. To će uticati na upravljanje i poboljšanje prostora u kabini.
Foto:Printskrin/youtube
Svi modeli lansirani kroz 0 Series imaće domet veći od 480 km. Afeela limuzina će imati litijum-jonski paket od 91 kWh, a modeli iz 0 Series bi mogli da imaju isti paket.
Prva tri električna vozila iz 0 Series biće lansirana 2026. godine, a očekuje se da će Sony i Honda lansirati prvi Afeela EV iste godine.
Glas javnosti/ A05S