Glas Javnosti

Gume na Bugattiju Bolide traju samo 60 km i koštaju više od dobrog polovnjaka

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Jasno je da su troškovi vlasništva za hiperautomobile astronomski skupi, a koliko to sve može da košta sada nam otkriva Manny Khoshbin, američki preduzetnik iranskog porekla i jedan od samo 40 srećnika koji su ugrabili Bugatti Bolide vredan do oko 4 miliona evra.

On je nedavno objavio video prepun zanimljivih detalja o ovom retkom hiperautomobilu namenjenom samo za trkačku stazu.


Khoshbin je tako otkrio da Bugatti preporučuje vlasnicima Bolidea da zamene posebne serijske slik gume nakon samo 60 kilometara vožnje po stazi, kako bi se zadržale vrhunske performanse i bezbednost. Takođe, pre izlaska na stazu gume moraju prethodno da se zagreju, zatim montiraju i demontiraju tri puta da bi se stvorio neki "ujednačeni efekat prianjanja".

Prema Khoshbinu, novi set guma za Bolide košta 8000 dolara (oko 7000 evra). Budući da Bolide nije legalan za drumsku vožnju Bugatti ga isporučuje s drugačijim setom trkačkih slik guma. U slučaju da se automobil uopšte ne vozi i stoji u garaži s kontrolisanom klimom, gume bi trebalo da traju oko pet godina. Iza masivnih točkova Bolidea se kriju najveće kočnice od ugljeničnih vlakana ikada montirane na neki hiperautomobil. Koliko zamena tih kočnica košta nije otkriveno, ali cena je sigurno astronomska, navodi Jutarnji.hr.

Još jedna stvar s kojom moraju da se muče" vlasnici Bolidea je činjenica da nekoliko komponenti u autu ima rok trajanja. Na toj listi su sigurnosni pojasevi, rezervoar za gorivo i, naravno, ugrađeni sistem za gašenje požara, koji dolazi s baterijom koja traje samo jednu godinu. Bolide je opremljen prekidačem za gašenje motora i sistemom za gašenje požara u nuždi. Oba mogu da se aktiviraju putem namjenskih dugmadi na centralnoj konzoli ili preko istaknute crvene ručice koja se nalazi na karoseriji.

I pokretanje 8-litarskog W16 motora s četiri turbopunjača i 1600 KS je poseban ritual. Prvo se mora povući glavni prekidač. Zatim na red dolazi prekidač za kontakt, a tek nakon toga konačno se može pritisnuti tipka za pokretanje, koja je postavljena na uklonjivi upravljač u koji izgleda kao da je izvađen direktno iz modernog trkačkog auta.

Zanimljivo je da Bolide nema ugrađene ventilatore za hlađenje motora. Zbog toga vlasnici nakon vožnje moraju da upotrebe prenosne ventilatore, kao u Formuli 1, i puste automobil da odstoji najmanje 30 minuta nakon vožnje na stazi samo da bi sprečili da divovski motor "zakuva" na mestu. Osim toga za pokretanje motora se koristi specijalno trkačko gorivo od 110 oktana. Nakon svega ovoga, jasno je da vlasnik Bolidea, da bi vozio svoj automobil uz sebe mora da ima "malu trkačku ekipu".

Manny Khoshbin je bio jedan od prvih američkih kupaca kojima je isporučen Bugatti Bolide, a to iskustvo je podelio sa svojih 1,75 miliona pretplatnika na YouTubeu. Njegova garaža već ima impresivnu kolekciju egzotičnih automobila, ali čak i u toj gomili Bolide se posebno ističe.


Glas javnosti/ A05S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR