Glavni problem je što mnogi ljudi ne znaju šta da rade kada proces regeneracije počne. Umesto da potom pređu na brži put i završe proces čišćenja DPF filtera vožnjom desetak kilometara pod većim opterećenjem, vozači često zaustave vozilo i ugase motor, misleći da je problem.
U ovom slučaju, proces regeneracije se prekida i gorivo se ubrizgava u izduvni sistem bez odgovarajućeg efekta. Brže se prlja, DPF se blokira čađom, što dovodi do problema. Tada mnogi imaju dilemu - zameniti ili ukloniti. Iako zvanično morate da instalirate novi DPF, nezvanično nećete pogrešiti ako ga uklonite.
Kako se manifestuje začepljenje filtera čađi?DPF lampica na instrument tabli se pali, odnosno signalizira kvar motora, a kod automobila sa elektronskim displejom pojavljuje se natpis antipollution fault. U radu motora, koji minimalno slabi zbog začepljenja DPF-a, veliki problem predstavlja trenutni i nepredvidivi gubitak snage. Kontrolna elektronika jednostavno uključuje bezbedni režim.
Direktno i indirektno, ovo je povezano sa kvarom u turbopunjaču, koji zbog smanjenja brzine protoka gasa gubi sposobnost da prethodno napuni usisni vazduh. DPF je opremljen sa dva senzora pritiska, na ulazu i izlazu filtera, a stepen začepljenja se procenjuje na osnovu razlike pritiska.
Prvi je ugradnja novog DPF-a, po ceni od hiljadu evra i više. Drugi je čišćenje izduvnog sistema, čime se praktično uklanja centralni deo (jezgro) filtera čađi. Ali tada je potrebno ukloniti DPF funkciju u kontrolnom modulu, ili konfigurisati kontrolni modul tako da se DPF funkcija izbriše.
Da li će motor nastaviti da radi normalno bez DPF-a?
Motor nastavlja da radi normalno bez DPF-a, a performanse motora su čak i neznatno poboljšane, jer mlaz izduvnih gasova stiže do turbo punjača bez prigušivanja.
Glas javnosti/T02S