Uvođenje carina na uvezene automobile u SAD primorava proizvođače da traže načine da ublaže njihov efekat.
Očekuje se da će cene mnogih marki i modela porasti kada predložene carine od 25% predsednika Donalda Trampa stupe na snagu 2. aprila, a među pogođenima bi mogao biti i Audi.
Stoga, nemački proizvođač razmatra prebacivanje dela dodatnih troškova na potrošače.
Finansijski direktor Audija, Jirgen Ritersberger, izjavio je za Rojters da kompanija pokušava da pronađe "idealnu ravnotežu" između povećanja cena i prilagođavanja proizvodnih kapaciteta.
Takođe, Audi bi mogao do kraja godine doneti odluku o lokalizaciji proizvodnje u Severnoj Americi, što bi smanjilo uticaj carina.
Prema izveštajima iz januara, Audi bi mogao da koristi Volkswagenove fabrike u SAD-u.
Audi već proizvodi model Q5 u Meksiku, ali čak ni USMCA trgovinski sporazum, koji je Tramp dogovorio tokom svog prvog mandata, neće zaštititi proizvođače od novih carina koji stupaju na snagu početkom aprila.
Generalni direktor Forda, Džim Farli, ranije je upozorio da bi carine mogle dovesti do gubitka radnih mesta, finansijskih problema i viših cena za američke potrošače.
Posebno je istakao da bi carine na uvoz iz Kanade i Meksika mogle "napraviti ozbiljan haos" u američkoj automobilskoj industriji.
Mnogi proizvođači zauzeli su "sačekaj i vidi" stav, s obzirom na to da je Tramp već dva puta odložio stupanje na snagu carina za Meksiko i Kanadu.
BMW je nedavno saopštio da će "cenovno zaštititi" Seriju 3 i Seriju 2 do kraja aprila, ali je naglasio da bi dugotrajne carine na kraju ipak dovele do povećanja cena.
Glas javnosti /U01S