Osnivač Dormea i ostalih brendova grupe Studio Moderna, Sandi Češko, priznao je medijima u Sloveniji da ima problema u firmi, te da kasne plate zaposlenih i druge obaveze.
Češko je, inače, jedan od najbogatijih Slovenaca i "kralj" televizijske prodaje koji je sa svojim brendovima Dormeo, Delimano i Kosmodisk uspeo da prodre u gotovo svako domaćinstvo u ovom delu Evrope.
Još u Novembru prema proceni stručnjaka, Ćeško je bio 10. najbogatiji Slovenac sa više od 200 miliona evra pod placem. Danas je ostao bez brendova Dormeo , Topšop i kosmodiskm, koje je navodno zajedno sa patentima prodao kompaniji Darka Horvata u Švajcarskoj.
Studio Moderna je u samo dvadesetak godina, krenuvši od nule, izrastao u firmu sa 8.000 zaposlenih, pola milijarde evra prihoda s operacijama u dvadeset zemalja - izjavio je Češko u intervjuu za Jutarnji list, u julu 2020, otkrivši da je upravo u tom periodu dovršio desetogodišnji izlazak iz vlasničke strukture Studija Moderne, u korist investicionih fondova pod kontrolom slovenačkog biznismena Darka Horvata.
Međutim, već iduće godine, Češko je otkupio Studio Moderna od Horvata.
Poslovna filozofijaIdeja osnivača Studija Moderna jeste maloprodaja sopstvenih brendova kroz sve moguće kanale, među kojima je, barem u počecima, bila ključna televizija. Trideset godina nakon preduzetničkog starta Sandija Češka, više niko nema dilemu da se osnivač Studija Moderna u ovom delu Evrope prvi dosetio da svoje brendove ne mora da nudi samo u kratkim TV reklamama uz visoke cene oglašavanja, nego i da se mnogo bolji efekat može ostvariti kroz specijalizovane emisije.
U ranim devedesetim godinama prošlog veka, Češko je bio jedan od pionira direktnog oglašavanja i prodaje, što mu je donelo vrtoglav rast i prodor nova tržišta.
Posebno je zanimljiva priča o Kosmodisku, plastičnoj traci koja - navodno - uklanja bol u leđima.
Međutim, izglede da je rat u Ukrajini uspeo da pokori višegodišnje napore i uspehe kompanije.
- Kad je počeo rat u Ukrajini i kada su nas pogodile sankcije, izgubili smo dva tržišta. Osim toga, izgubili smo i finansijskog investitora. Morali smo da preduzmemo određene mere, a jedna od njih bila je prisilna nagodba u Švajcarskoj. Menadžer se odlučio za prodaju brendova koje je kupio Darko Horvat - rekao je osnivač Studija Moderna, potvrdivši nagađanja da je ta firma ostala bez brendova Top Shop, Delimano i Kosmodisk, koje je preuzeo Horvat.
Samo lani, Studio Moderna - TV prodaja ostvarila je minus od 3,5 miliona evra, a poslednji put je bila u dobiti 2018, kada je ona iznosila 131.000 evra. I broj zaposlenih Češkove hrvatske firme je u padu: trenutno ih je u Studiju Moderna - TV prodaja oko 350, a 2021. bilo ih je više od 400.
Glas javnosti/T02S