Naučnici sa Univerziteta u Majamiju tvrde da svakodnevno uzimanje selena kao dodatka u ishrani može da blokira širenje virusa HIV-a u krvi. Stručnjaci su do tog zaknjučka došli posle laboratorijskih rezultata u kojima su primetili manjak selena kod pacijenata zaraženih HIV-om, a njihovo devetomesečno istraživanje pokazalo je da uzimanje dodatnih količina tog minerala može da pobonjša funkcionisanje imunog sistema. Selen se preporučuje kao dodatak antiretroviralnoj terapiji koju primaju seropozitivni pacijenti. Istraživanje je sprovedeno tokom devet meseci na 91 pacijentu sa HIV-om. Oni su dnevno dobijali 200 mikrograma selena, a 83 pacijenta primali su placebo kapsule. Na početku istraživanja pacijentima iz obe grupa izmeren je jednak nivo selena u krvi, ali je posle terapije, kako se očekivalo, nivo znatno povećan kod grupe koja je dnevno primala 200 mikrograma toga minerala. Kod pacijenata s visokim nivoom selena u većini slučajeva primećen je manji nivo virusa HIV-a, kao i veća koncentracija ćelija CD4. Te ćelije imaju knjučnu ulogu u borbi protiv infekcije. Naučnici još nisu otkrili mehanizam zaštite selena, ali pretpostavnjaju da je u pitanju dejstvo kao antioksidanasa.
- S obzirom na dosadašnju konvencionalnu terapiju koktelom poznatih lekova, koji sprečava širenje virusa, naši rezultati pokazuju da bi pacijenti zaraženi HIV-om svakodnevnim uzimanjem selena dobili dodatnu jednostavnu, ne preterano skupu i sigurnu terapiju - navodi se u studiji, objavnjenoj u medicinskom časopisu "Arcivs of internal medisin".