Trenutno ova marka u svojim putničkim automobilima nudi autonomiju niova 2, što znači da su u njih ugrađeni sistemi pomoći vozaču poput adaptivnog tempomata ili pametnog držanja kolovozne trake, ali pri njihovom korišćenju vozač mora celo vreme da bude aktivno uključen u vožnju. Sledeći korak bila bi implementacija nivoa 3, pri kojoj vozač ne mora stalno da ima ruke na upravljaču, ali tu fazu će u Renaultu – preskočiti, barem kad je reč o putničkim vozilima.
"Nivo 2 plus" tako će ostati najviši u ponudi u dogledno vreme, a u nivo 3 se neće ulagati jer to donosi prevelike troškove, povećanu cenu automobila u prodaji, ali i podeljenju odgovornost između automatike i ljudi – na to u Renaultu trenutno nisu spremni. Umesto toga, svoje napore u razvoju autonomne vožnje usmeriće na nivo autonomije 4, ali samo za vozila namenjena javnom prevozu, navodi Autonet.hr.
Na tom tržištu Renault Grupa želi da bude jedan od značajnijih igrača, pa razvija električna, automatizovana i dobro opremljena autonomna vozila – za sada u obliku minibusa, u saradnji s nekoliko partnera. Jedan od njih, WeRide, otišao je najdalje u tome, pa će uskoro i javno predstaviti svoje prvo vozilo, namenjeno javnom prevozu i nastalo u saradnji s Renualtom. To će se dogoditi tokom teniskog turnira Roland-Garros 2024, koji počinje 20. maja.
Njihovi minibusi će tokom turnira funkcionisati kao autonomni električni šatlovi za prevoz posetilaca između službenog parkinga turnira i glavnog stadiona. Oni koji su se možda nadali potpuno autonomnom Cliu, Meganeu, Australu ili nekom sličnom automobilu ostaće kratkih rukava. Potpuna autonomija putničkih vozila Renaultu danas, uz trenutnu regulativu, očekivanja kupaca i kompleksnu tehnologiju, jednostavno nije nešto što su u stanju postići.
Glas javnosti/ A05S