Opoziv obuhvaća širok niz BMW-ovih serija modela, uključujući sve od kompaktne klase 2 serije Active Tourer i X1, preko robusnih SUV linija kao što su X3, X4, X5, X6 i X7, do high-end 5 i limuzine serije 7, kao i njihove M modele visokih performansi i električna vozila poput iX1, i5 i i7, piše BMW Blog.
Problem s integrisanim sistemom kočenja, koji koristi električni pokretač za održavanje stalnog pritiska kočnica, može dovesti do potrebe za povećanom silom na papučici tokom kočenja.
Takođe ima potencijal da onemogući kritične funkcije upravljanja kočnicama kao što su ABS (Anti-lock Braking System) i DSC (Dynamic Stability Control).
Uprkos ozbiljnosti kvara, nije bilo prijavljenih incidenata nezgoda koje su prouzrokovale materijalnu štetu ili lične povrede pripisane ovom problemu. BMW-ov sofisticirani sistem ne samo da olakšava dosledno kočenje, već takođe omogućuje vlasnicima M modela da prilagode svoje karakteristike kočenja čineći ih udobnim za svakodnevnu upotrebu ili oštrim za sesije na stazi. Međutim, otkriveni kvar potkopava te prednosti, što zahteva hitan opoziv.
Vlasnici vozila pogođeni ovim opozivom obavešteni su dopisima u kojima ih se poziva da zakažu posetu svojim lokalnim BMW radionicama. Samo u Nemačkoj kontaktirano je gotovo 47.000 vlasnika vozila. Problem se, prema proizvođaču automobila, manifestuje kroz posebno upozorenje na komandnoj tabli u kokpitu vozila, savetujući vozače da je možda potrebna veća sila na papučici i da izbegavaju nagla kočenja.
Glavni uzrok kvara je pronađen u mogućem poremećaju signala u senzoru položaja motora, što može dovesti do kvara u podršci sile hidrauličkog kočenja.
BMW se zato obavezao na zamenu integrisanog kočionog sistema u svim pogođenim vozilima. Ovaj opoziv iz predostrožnosti pokriva niz modela proizvedenih između 2022. i 2024. godine.
Glas javnosti/ U01S