petak 26. jul 2013.
RSS
• Vesti •
Početna > Vesti > Puno tečnosti, odmora i lake hrane za vrele dane

Puno tečnosti, odmora i lake hrane za vrele dane

BEOGRAD - Visoke temperature, kao i vremenske promene veliki su stres za organizam, a da bi se tako teško vreme lakše podnelo, lekari preporučuju da se pije dosta tečnosti, jede lagana hrana bogata vitaminima i ne preteruje s fizičkim aktivnostima.

Obzirom na to da većina ljudi nije pripremljena za visoku temperaturu, koja je uglavnom razlog kolapsa, lekar hitne pomoći Mirela Naćić upozorava da su kod meteoropata moguće glavobolje, slabija koncentracija, razdražljivost i nesanica i preporučuje im da radni dan planiraju prema prognozi, da izbegavaju stresne situacije, odmaraju popodne ili šetaju na otvorenom, posebno pored reke.

Flaša vode i lepeza

Zbog visokih temperatura, ne treba preterivati s fizičkim aktivnostima, kaže Naćić i dodaje da i zdravi i hronični bolesnici izbegavaju da provode vreme na otvorenom prostoru tokom najtoplijeg dela dana, od 10 do 17 sati. Naćić je preporučila da je poželjno sa sobom nositi flašicu vode i lepezu.

Medicinska literatura građanima, takođe, preporučuje redovne obroke - obavezan doručak, lagan ručak, laganu večeru i dve dnevne užine, koji će sačuvati snagu, održati dobru koncentraciju i okrepiti organizam.

Puno vode

Za vreme visokih temperatura izuzetno je važno piti dovoljno tečnosti - oko 2,5 litra dnevno, jer organizmu tada najviše prija i pomaže pijaća voda, obzirom da se znojenjem organizam gubi i tečnost i so.

Kod visokih temperatura, odrasle zdrave osobe treba da unose osam do deset čaša vode na dan, a oni koji se bave fizičkim aktivnostima ovoj količini treba da dodaju jednu do tri čaše vode za svaki sat aktivnosti.

Osobama starijim od 65 godina, savetuje se da često piju tečnost bez obzira na to da li su žedni, jer organizam starih ljudi ima smanjene rezerve vode zbog smanjenog osećaja žeđi.

Tuširanje mlakom vodom

Zaštita od spoljnih uticaja u boravišnom prostoru podrazumeva redovno održavanje lične higijene - tuširanje - kupanje mlakom vodom pre odlaska na spavanje, prilikom dolaska sa posla, iz grada, mesta za rekreaciju...

Klima: razlika u temperaturi najviše 10 stepeni

Preporučuje se i češće provetravanje prostorija i njihovo zatamnjivanje, upotreba klima uređaja, ali tako da razlika u temperaturi između spoljne sredine i sobe u kojoj se boravi ne bude veća od 7 do 10 stepeni. 

To pomaže organizmu da upotrebi mehanizme za rashlađivanje i na pravi način se prilagodi vremenskim prilikama. "Ako zbog toplote ili neprovetrenog prostora u kojoj osoba boravi dođe do pregrevanja, osobu odmah treba prebaciti na mesto koje je zatamnjeno i dati joj tečnost", istakla je doktorka Naćić.