ponedeljak 29. novembar 2010.
RSS
• Svet •
Početna > Svet > Prinčevo venčanje unosan biznis

Prinčevo venčanje unosan biznis

LONDON - Veridba princa Vilijama i Kejt Midlton i dalje je glavna tema u Britaniji. Trgovci već trljaju ruke. Prodaja suvenira sa motivima venčanja doneće im milione i koliko-toliko oporaviti njihovo loše ekonomsko stanje.

Venčanja su uvek razlog za slavlje, ali i zaradu. Naročito kada je reč o kraljevskom venčanju. Prema procenama ekonomskih analitičara, odluka britanskog princa Vilijama da stane na ludi kamen, Velikoj Britaniji doneće zaradu od 620 miliona evra. Deo tog kolača uzeće i trgovci u maloprodaji, koji već vredno rade na izradi suvenira sa kraljevskim motivima.

Britanski TV šop kanal već godinama prodaje jeftine imitacije prstena lejdi Dajane. Od kada je original princezinog prstena nedavno zasijao na ruci Kejt Midlton, prodaja kopije naglo je porasla - za neverovatnih 800 procenata. No, to je tek početak, jer se u ponudi nije našla samo kopija vereničkog prstena.

Tu je i princezina haljina, koju je Kejt nosila tokom televizijske debate, kada je zvanično nastupila kao verenica princa Vilijama. Mala, plava haljina, sa kraljevskim obeležjima, planula je u buticima širom Londona, uprkos ceni od 350 evra. Za koji dan devojke koje sanjaju da postanu princeze, moći će da je kupe za svega 25 evra, u jednom od vodećih britanskih supermarketa.

Svoju „kraljevsku kolekciju" mogu dopuniti i šoljama, tanjirima i salvetama sa likom mladenaca. A koliko se isplati pametno planiranje, pokazuje slučaj kompanije koja se bavi prodajom poklona. Oni nisu čekali da princ objavi veridbu.

- Mi smo oduvek znali da će se to dogoditi, zbog toga smo unapred isplanirali veb stranicu, na kojoj ćemo prodavati suvenire sa motivima kraljevskog venčanja. Zahvaljujući tome, sada smo među prvima kada na 'Gugl' ukucate pojmove vezane za poklone sa kraljevskim motivima - izjavio je Stefan Črč iz britanske Kompanije poklona za nemački državni radio Dojče vele.

Prema njegovim rečima, zahvaljujući toj strategiji, kompanija je sada preplavljena zahtevima.

- Oni dolaze sa svih strana sveta. Dobijamo različite zahteve, mnogo ljudi pita kakva će biti ponuda suvenira, koja će biti dostupna za nekoliko nedelja. U suštini, sve će se dešavati kroz dve faze. Prvo ćemo ponuditi suvenire u vezi sa veridbom, a onda, za mesec dana ili nešto kasnije, poklone sa motivima samog kraljevskog venčanja - dodao je on.

Manija oko kraljevskoj venčanja nije pogodila samo Veliku Britaniju. Čak i kada se pređe Atlantik, može se osetiti uzbuđenje zbog predstojećeg venčanja.

Njujorška kompanija koja se bavi prodajom safira, prvu kopiju princezinog prstena napravila je još kada ga je nosila Lejdi Di.

- Sada, kada dijamant krasi Kejtinu ruku, Amerikanke su požele isto - izjavio je predsednik kompanije Majkl Ajnštajn.