To bi, kako su ocenili sindikati, za posledicu imalo smanjenje voznog parka GSP-a Beograd za 133 autobusa.
,,Realizacija ovog plana značila bi da vozači GSP-a više neće raditi na tim linijama, a najbliža dostupna linija bi se našla na desetinama kilometara udaljenosti. Osim što bi GSP izgubio najmanje jedan pogon, preduzeće bi ostalo i bez milijardi dinara prihoda, što bi moglo dovesti do njegovog potpunog urušavanja“, navodi se u saopštenju sindikata.
Zatražena je obustava ,,štetnih projekata javno-privatnog partnerstva kojima se gradskom prevozniku oduzimaju linije i koje favorizuju privatne firme“.
Sindikati GSP-a traže i da Saobraćajni fakultet u Beogradu izradi studiju o opravdanosti dodele gradskih linija prevoznicima.
,,Potrebno je doneti održiv plan javnih nabavki vozila za GSP Beograd, koji bi uključivao zglobne autobuse najviših ekoloških standarda, solo i zglobne trolejbuse sa autonomijom. Grad Beograd mora garantovati da nijedan saobraćajni pogon neće biti zatvoren, već da se u dogovoru sa rukovodstvom GSP-a i uz učešće svih sindikata napravi jasan i održiv plan i strategija za rekonstrukciju i modernizaciju“, istakli su sindikati u saopštenju.
Glas javnosti /B10S