Japanski proizvođač automobila proizvodi benzinski ili gas hibridni Kashkai i manje krosover vozila Juke u fabrici u Sanderlendu, koja zapošljava 6.000 radnika.
Nissan Motor Co. saopštio je da direktno ulaže do 1,12 milijardi funti (1,4 milijarde dolara) u proizvodnju električnih naslednika ova dva modela. Novac će takođe omogućiti „šira ulaganja u infrastrukturne projekte i lanac snabdevanja, uključujući novu gigafabriku“ za EV baterije na lokaciji, navodi vlada u posebnom saopštenju za javnost.
Kashkai je drugo najpopularnije vozilo u Velikoj Britaniji ove godine, dok je Juke sedmi. Nissan je takođe rekao da će u fabrici napraviti sledeću generaciju svog dugogodišnjeg Leaf električnog automobila.
Kompanija je 2021. godine saopštila da planira da napravi električno vozilo u fabrici, zajedno sa baterijama koje je napravio dobavljač AESC, u vlasništvu kineskog Envisiona. AESC već ima dve gigafabrike u Sanderlendu, a najava od petka dodaje i treću.
Nissan je postavio cilj da elektrifikuje celu svoju evropsku liniju putničkih automobila do 2030. godine.
Budućnost Nissanovog Sanderlenda bila je dovedena u pitanje pre i posle britanskog glasanja za izlazak iz Evropske unije 2016. Protivnici Bregzita rekli su da bi izlazak iz bloka bez trgovinskog sporazuma oštetio britansku ekonomiju jer bi se kompanije poput Nissana suočile sa carinama na izvoz u EU.
Autoindustrija se priprema za trgovinske tarife od 10 odsto nakon Bregzita koje stupaju na snagu u januaru. Oni prete da će povećati cenu novih električnih vozila kažnjavajući proizvođače na njihovim tržištima jer ne nabavljaju dovoljno svojih komponenti ni iz EU ni iz Britanije.
Mnogi proizvođači električnih vozila će se boriti da ispune uslove jer Evropa zaostaje za Azijom u proizvodnji baterija. Nissan je, međutim, jedini proizvođač automobila u Velikoj Britaniji sa namenskom fabrikom baterija.
Nissan se pridružuje drugim proizvođačima automobila koji prelaze na proizvodnju električnih vozila u Velikoj Britaniji.
BMV je ranije ove godine saopštio da ulaže 600 miliona funti u svoju fabriku Mini u Oksfordu, u Engleskoj, kako bi počela da proizvodi električna vozila do 2026.
Indijska kompanija Tata Sons, koja poseduje Jaguar Land Rover, gradi fabriku EV baterija od 4 milijarde funti u Velikoj Britaniji za koju se očekuje da će proizvoditi oko 40 gigavat sati baterijskih ćelija svake godine, dovoljno da obezbedi polovinu baterija za električna vozila u Velikoj Britaniji.
Stellantis, matična kompanija britanskog proizvođača automobila Vauxhall, ulaže 100 miliona funti u proizvodnju električnih kombija i automobila u severozapadnoj Engleskoj.
Glas javnosti