petak 10. oktobar 2008.
RSS
• Politika •
Početna > Politika > Nikolić pumpa rejting SNS?

KOLIKO SU ISTRAŽIVANJA PODRŠKE SNS REALNA, A KOLIKO DEO KAMPANJE

Nikolić pumpa rejting SNS?

Strateški marketing: Istraživanje nismo mi objavili i jednostavno nije fer da onaj ko ga je sproveo ostane bez prava da ga i komentariše. Ugledna beogradska agencija tvrdi da je još neformirana SNS druga po snazi sa 21 odsto podrške birača, malo iza DS, a da SRS ima svega 7,2 odsto

BEOGRAD - Odličan rejting još zvanično neformirane, a već druge po mogućim osvojenim glasovima Srpske napredne partije, sve češće je dokazivan u medijima kao rezultat istraživanja javnog mnjenja. Za nepunih mesec dana objavljena su istraživanja „poznatih stranih marketinških agencija“ i više puta rezultati „Strateškog marketinga“. A po objavljenom istraživanju „Strateškog marketinga“ sačinjenom onda kada je Tomislav Nikolić napustio SRS, DS ima 28,9 odsto podrške među biračima, a Nikolić 21, dok je donedavno najjača stranka pojedinačno sad spala na 7,2 odsto.

Da li je sve to samo početak kampanje nove stranke, čiji je jedan od lidera, Aleksandar Vučić, i sam najavio osnivanje svoje marketinške agencije, ili tek puka slučajnost.
U „Strateškom marketingu“ potvrdili su da su objavljeni rezultati istraživanja njihovi, ali ne i njihova interpretacija.

- Istraživanje nismo mi objavili i jednostavno nije fer da onaj ko ga je sproveo ostane bez prava da ga i komentariše. Svako objavljivanje mimo nas ostavlja dosta prostora medijima za manipulaciju. Bitno je, međutim, da smo sada daleko od izbora i ozbiljne kampanje, tako da to ne može da izazove ozbiljnije efekte - objasnila nam je Svetlana Logar iz te marketinške kuće, koja je sva istraživanja radila na reprezentativnom uzorku od minimum 1.000 ispitanika.
Marko Blagojević iz Cesida kaže da je nameštanje rezultata istraživanja moguće, ali da se ozbiljne agencije time ne bave. Međutim, tvrde da su mediji krivci za pogrešno interpretiranje rezultata.

- U najvećem broju slučajeva, mediji rezultate predstavljaju nepotpuno ili ne znaju da ih protumače - rekao nam je.

KREDIBILITET

Analitičar Slobodan Antonić kaže da se verovanje rezultatima istraživanja javnog mnenja svodi na kredibilitet agencije koja ga je sprovela. - „Strateški marketing“ nije neka početnička agencija, ali to ne znači da su njihovi rezultati neupitni. Na stepen objektivnosti utiče i način formiranja uzorka, ali i trenutak izabran za sprovođenje istraživanja. Recimo, u nekom trenutku ispitanici su zainteresovaniji za neku temu nego inače, ali i pristalice neke politike opcije radije se odazivaju ispitivanju od neopredeljenih građana - obrazložio je Antonić.

Kao primer je naveo da, ako se kaže da bi sada 21 odsto glasača dalo podršku SNS-u, moralo bi da se objasni kojih je to 21 odsto.

- Trebalo bi da se kaže da li je reč o ukupnom broju glasača, o opredeljenim ili o prisutnim glasačima. Mora se imati u vidu da je sada, kada nema izbora na vidiku, broj građana raspoloženih za glasanje daleko manji od procenjenog odziva mesec dana uoči izbora - objasnio je Blagojević i napomenuo da je donja granica za uzorak između 800 i 1.000 ispitanika, a da Cesid uglavnom radi na uzorku između 1.400 i 1.500 i to metodom lice u lice.

Brojevi sami za sebe, tvrdi analitičar Dejan Vuk Stanković, ne znače mnogo javnosti, tako da se dešava da se ubace u kontekst dnevnopolitičkih zbivanja.

- Najvažnije je shvatiti da su, kako kaže jedna britanska poslovica, istraživanja fotografija trenutka. Stoga ni rezultate ne treba tumačiti kao gotovu sagu neke političke partije - rekao je on.

Ključne reči:

Komentari

Vucicu kao da te Volt Dizni nacrtao.Promenite ime stranke u "DIZNIJEVCI" (podvuceno zutom).