nedelja 19. oktobar 2008.
RSS
• Kultura •
Početna > Kultura > Monografija o vizantiji

U SUSRET SAJMU KNJIGA - NOVI NASLOVI IZDAVAČKE KUĆE „KLIO“

Monografija o vizantiji

Izdavačka kuća „Klio“ predstaviće ove godine na Sajmu knjiga obilje novih i kvalitetnih knjiga. Među najnovijim izdanjima je „PR velikih ruskih korporacija“, delo posvećeno pitanjima odnosa s javnošću u ruskim kompanijama. Vrednost brenda kompanije može biti daleko veća od materijalnih dobara i proizvoda te kompanije. Koren ovog fenomena leži u pi-aru. U ovoj knjizi razmatrane su opšte postavke i karakteristike rada službe za odnose s javnošću u savremenim ruskim uslovima. Autor razlaže sintagmu public relations i objašnjava njena značenja, nudi odgovore na pitanje kolika je realna moć pi-ara i gde je njegovo mesto u demokratskom društvu. Posebna pažnja se posvećuje problemima stvaranja imidža kompanije, međusobnim odnosima s mas-medijima, etikom, državnim i društvenim organizacijama i dr. Knjiga sadrži brojne dragocene preporuke za vođenje različitih pi-ar kampanja i može da posluži kao udžbenik iz teorije i prakse pi-ara. Rezultat je višegodišnjeg iskustva u praktičnom radu autora ove studije i njegovih teorijskih istraživanja. Namenjena je stručnjacima iz oblasti pi-ara i širokom krugu čitalaca koje interesuje navedena problematika. Aleksandar Borisovič Vasiljenko osnivač je i rukovodilac uprave za odnose s javnošću naftne kompanije „Lukoil“. Doktor je političkih nauka, profesor, član Ruske akademije prirodnih nauka. Autor je više od stotinu objavljenih radova, uključujući i monografiju „Ruske naftne kompanije u prelaznom periodu“. Poslednjih godina bavi se teorijom odnosa s javnošću. Knjigu je sa ruskog prevela LJiljana Zoraja.

Jedno od zapaženijih izdanja na ovogodišnjem Sajmu biće zacelo delo Mišela Kaplana „Vizantija“. Ovaj naslov obogatio je čuvenu ediciju „Vodiči kroz civilizacije“ kuće „Klio“, koje vode čitaoca na putovanje kroz vreme i prostor (Egipat, Grčka, Rim, Indija, Kina, Japan). Knjiga „Vizantija“ prvi je naslov koji je preveden na srpski, a koji Vizantiju otkriva kao naslednika Rimskog carstva, od osnivanja Carigrada 330, pa sve do njegovog pada 1453. godine. Vizantija je bila najveća sila u hrišćanskom svetu, a njen neposredni naslednik je pravoslavna vera. Prostirala se na dva kontinenta, koje je povezala izuzetno čvrstim vezama. NJena veličanstvena kulturna baština i odlučujuća uloga u prenošenju antičkih tekstova do naših dana obezbedile su večnu slavu civilizaciji koje je poštovanje tradicije umela da obogati zadivljujućom stvaralačkom smelošću. Ova knjiga otkriva svet koji predstavlja jedan od temelja današnje kulture. Svaka tražena informacija u ovom priručniku predstavljena je u kontekstu običaja, verovanja i načina mišljenja vizantijske civilizacije, zato što određeni događaj, moralnu normu, ili karakter neke ličnosti nije moguće razumeti bez uvida u sistem vrednosti koji bi ih opravdao. Mišel Kaplan, rođen 1946. godine, francuski je istoričar, a njegovo uže polje specijalnosti je srednji vek. Doktor je istorijskih nauka i stručnjak za istoriju mentaliteta Vizantije, istoriju seoske sredine i hageografiju Vizantije. Profesor je na Univerzitetu Paris-I Pantheon-Sorbonne. Predaje predmet na kojem je doktorirao: ljudi i teritorija Vizantije od VI do DžI veka, kao i srednjovekovnu istoriju. Od 1999. do 2004. godine je predsednik istog univerziteta.

„Klio“ je nedavno objavio treće izdanje knjige“Poslovna komunikacija“ autora Marine Marković. Knjiga govori o tome „kako koristiti glas i govor da bismo ostavili dobar utisak, da bismo bili ubedljivi i ‘zaveli’ sagovornika“. Markovićeva se ovde bavi komunikacijom u odnosima s javnošću, gde se osmišljava govor kao stil i imidž, pripremama za konverzacijski nastup i njegovim najbitnijim pravilima. Knjiga uči kako da budemo ubedljivi i uspešni i uvodi nas u novu kulturu dijaloga. Iako je namenjena profesionalcima u menadžmentu i marketingu, dragocena je za sve, počev od roditelja koji govorom vaspitavaju dete, pa sve do novinara koji nam saopštavaju tek prispelu vest. U trećem izdanju važno mesto dato je poslovnom bontonu i pravilima društvenog ponašanja.

Marina Marković profesor je tehnike glasa na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Predavač je u mnogim poslovnim školama i autor dela „Šekspir i pokret - istraživanje elizabetanske konvencije glume“ i „Glas glumaca“.