ponedeljak 15. februar 2010.
RSS
• Hronika •
Početna > Hronika > Planinarski ranac i mobilni telefon spasli život

UMALO KOBAN TRADICIONALNI USPON NA TREM, NAJVIŠI VRH SUVE PLANINE

Planinarski ranac i mobilni telefon spasli život

Studentkinji iz Beograda Tatjani Rašević (28) dubok sneg kroz koji je propala i ranac na leđima ublažili pad u ambis dubok 70 metara. Kada se zakačila za drvo, mobilnim telefonom javila da je pala. Akcija izvlačenja potrajala je devet sati

NIŠ - Studentkinja iz Beograda Tatjana Rašević (28) teško je povređena u subotu oko 13 sati prilikom tradicionalnog uspona na Trem, najviši vrh Suve planine. Raševićeva je zadobila višestruki prelom rebara, ugruvana je, ali povrede nisu opasne po život. Zbrinuta je u niškom Kliničkom centru, gde se oporavlja na intenzivnoj nezi Klinike za hirurgiju. Prema oceni lekara, nije joj potrebna operacija.

Prema izjavama očevidaca, devojka je potrčala za rukavicom koju je odneo vetar i propala kroz snežnu strehu koju vetar često pravi na tom delu planinskog grebena. Raševićeva je nađena skoro 100 metara dalje. Pad joj je ublažio ranac koji je imala na leđima, pa nije gubila svest, te je mobilnim telefonom pozvala pomoć.
Nekoliko planinarskih vodiča i ekipa Gorske službe spasavanja, koja je dežurala tokom čitavog uspona, uspeli su da se spuste u ambis i nađu Raševićevu već oko 14 sati. Međutim, zbog konfiguracije terena i loših vremenskih uslova, akcija spasavanja trajala je do 22 sata. U akciji su učestvovali i pripadnici niškog odreda Žandarmerije, koji su povređenu devojku zatim spustili džipom do Hitne pomoći.

"Bože, ne daj me"

- Skinula sam rukavicu, slikala to što sam htela, a onda sam prilikom vraćanja fotoaparata u torbicu zakačila rukavicu u čičak, i ona je pala u sneg. Pokušala sam da je dohvatim štapom, ali nisam uspela. Morala sam da se spustim malo niže i... tada sam poletela. Gledala sam kako padam, tumbala se, sneg mi je padao u oči... Ne znam koliko sam dugo padala, meni se činilo kao večnost... Uspela sam da se nekako zakačim za drvo i tada sam pogledala u sat. Bilo je 13.05. Svuda oko mene je bilo belo. Ostali planinari nisu mogli da me vide, pa sam zvala mobilnim tatu i jednog druga da im javim da sam pala. I onda sam se molila: "Bože, ne daj me". Posle pola sata došli su prvi spasioci do mene - ispričala je Raševićeva dopisniku jednog beogradskog lista.

- Tanja je pala kad smo bili na oko 1.600 metara nadmorske visine. Stala je na strehu, odnosno na sneg ispod koga nema zemlje. Padala je, tumbala se i zaustavila na sedamdesetak metara od mesta sa koga je pala. U izvlačenju je učestvovalo desetak ljudi. Teško je bilo jer je teren nepristupačan sa dosta snega. Tanja je imala veliku sreću - da nije imala ranac na leđima, povrede bi bile mnogo teže. Mogla je da slomi kičmu ili vrat, mada je i visoki snežni omotač amortizovao pad - rekao je Igor Radosavljević iz Planinarsko-alpinističkog kluba "Mosor" iz Niša, koji je organizovao uspon na Trem.

Raševićeva je član Planinarsko-skijaškog kluba "Železničar" iz Beograda i već sedam godina je aktivna planinarka. Ovo joj je bio prvi zimski uspon na neki planinski vrh.