sreda 28. maj 2008.
RSS
• Slobodno vreme •
Početna > Slobodno vreme > Tužan bez razloga

Podignite raspoloženje i odagnajte crne misli

Tužan bez razloga

Proleće bi trebalo da bude doba kada smo i boljeg raspoloženja jer se sve budi i cveta. Međutim, mnogi ljudi su čak i tada potišteni bez ikakvog povoda. Ako spadate u tu grupu, bilo bi dobro da se posavetujete sa doktorom, pogotovo ako sumnjate da se radi o nekoj vrsti depresije. Ukoliko ipak mislite da je u pitanju privremena potištenost, pokušajte sami sebi da podignete raspoloženje, uz pomoć nekoliko tehnika koje su veoma delotvorne

1. Vežbajte!

Još su stari Grci znali da je „u zdravom telu zdrav duh“. Ukoliko vežbate bar 15 minuta dnevno, na taj način ćete sigurno popraviti raspoloženje, a i smanjiti mogućnost nastanka simptoma depresije.

2. Pokrenite moždane vijuge!

Dokolica je idealna podloga za tmurne misli, zato neka vam mozak stalno bude zaokupljen nečim. Naše preporuke su: šah, čitanje, kartanje, učenje, rešavanje ukrštenica.

3. Družite se!

Čovek je društveno biće i zato je izuzetno blagotvorna komunikacija sa ljudima. Upišite se na grupni kurs ili se opredelite za neki ekipni sport kojim ćete se rekreirati u slobodno vreme.

4. Igrajte!

Bilo da se radi o kursu klasičnog, modernog plesa ili običnog „đuskanja“ u klubu ili diskoteci, sve je delotvorno.

5. Lepo spavajte!

Ukoliko imate problema sa nesanicom, ne posežite odmah za lekovima za spavanje. Skuvajte čaj od kamilice, toplo mleko sa kašičicom meda, a proveren recept je i dobra knjiga.

6. Šetajte u prirodi!

Što više boravite u prirodi ili na otvorenom. Ukoliko to nije moguće, redovno provetravajte svoje prostorije i što više ih osvetljavajte.

7. Meditirajte!

Svaka vrsta opuštanja ili samostalnog treninga je i više nego dobrodošla.

8. Posetite crkvu!

Ako ste religiozni, odlazak u crkvu ili razgovor sa sveštenikom u mnogome daje snagu da istrajete kada osetite da ste poklekli pred svakodnevnim situacijama.

9. Korisno štivo!

Čitajte literaturu koja će vam pomoći da povratite samopouzdanje, hrabrost i veru u sebe.

Možete da probate i sa biljnim mešavinama koji su dobar podsticaj za povratak energije i snage. Preporučujemo napitak sa vinom: dve kašike mešavine od bosiljka, majčine dušice i ruzmarina prelijte sa pola litra provrelog razređenog vina. Treba da odstoji pola sata i pije se po pola čaše pre i posle jela. Ne povećavajte količinu vina u napitku jer alkohol utiče na depresiju.