sreda 28. maj 2008.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Od 2004. u nesrećama poginulo 14 osoba

U Srbiji registrovano 320 civilnih vazduhoplova, a toga trenutno 189 ima dozvole za letenje

Od 2004. u nesrećama poginulo 14 osoba

BEOGRAD - Pad helikoptera u ponedeljak u jezero kod banje Rusanda, bio je 32. incident u civilnom vazduhoplovstvu u Srbiji od 2004. godine do danas. U tom periodu zabeleženo je 10 nezgoda i 22 udesa u kojima je poginulo 14 osoba, rečeno je Beti u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Katarina Andrić-Milosavljević, portparol direktora, izjavila je da statistika pokazuje da se nezgode i udesi uglavnom događaju u sportskom letenju i to veoma često zbog egzibicija onih koji upravljaju letelicom. Prema njenim rečima, starost aviona ne utiče na bezbednost, već njegovo redovno servisiranje, obučenost pilota i pridržavanje propisa.

- Nema bezbedne letelice. Mi, zaposleni u vazduhoplovstvu, imamo običaj da kažemo da je svaka letelica sklona padu - navela je ona.

U Srbiji je registrovano, odnosno upisano u registar Direktorata civilnog vazduhoplovstva 320 vazduhoplova transportne, opšte i posebne kategorije, a od toga 189 aviona i helikoptera trenutno imaju dozvole za letenje.

Jat ima 16 aviona - 11 „boinga“ i pet ATR. U okviru Pilotske akademije u Vršcu je 12 aviona opšte kategorije, a u Privrednoj avijaciji registrovana su 22 aviona. „Aviogeneks“ ima jedan „boing“ 737-200. Vlada Srbije ima dva aviona - „lir džet“ LR 31A i „falkon“ DA50. Privatnih je 28 letelica - među njima su „cesne“, helikopteri, „pajperi“, dok je za sportske svrhe registrovano 45 letelica tipa „utva“, „pajper“, „zlin“, „antonov“.

Za avio-taksi koristi se 12 letelica („pajper“, „cesna“, „falkon“, „lir džet“).

Registrovano je i 30 jedrilica i 57 zmajeva sa motorom, a izdato je i 357 dozvola za padobrane.

Katarina Andrić-Milosavljević kaže da među registrovanim letelicama ima 45-godišnjaka, ali i najsavremenijih, ultramodernih „cesni“ proizvedenih 2008. godine. Privatne avio-kompanije imaju najnoviju flotu, a cene registrovanih letelica u rasponu su od 30.000 do tri miliona dolara.

- Možemo sa sigurnošću da kažemo da je naše nebo bezbedno i da po tom pitanju Srbija ne zaostaje za Evropom. Da bismo očuvali takvu situaciju, Direktorat stalno proverava sve učesnike u civilnom vazdušnom saobraćaju, ispravnost letelica i poštovanje pravila, u skladu sa standardima EU - rekla je Milosavljevićeva.