ponedeljak 26. novembar 2007.
RSS
• Putovanja •
Početna > Putovanja > Najtraženiji Milojica i srpska šljivovica

Sajam suvenira 8. i 9. decembra u Etnografskom muzeju u Beogradu

Najtraženiji Milojica i srpska šljivovica

Sajam suvenira treću godinu zaredom biće održan 8. i 9. decembra u Etnografskom muzeju pod sloganom „Posetite Srbiju“.

U organizaciji TOS-a i „Suvenira Srbije“ predstaviće se četrdesetak proizvođača iz cele zemlje. Namera organizatora je da se i na ovaj način doprinese stvaranju prepoznatljivog srpskog suvenira. Sajam je takođe idealna prilika da se autentični suveniri iz naše zemlje ponude kao idealan poklon za novogodišnje i božićne praznike, kada u Beogradu boravi veliki broj domaćih i stranih turista.

- Svaki autentičan, osmišljeno upakovan proizvod može da se nađe među srpskim suvenirima - teglice sa džemom i medom, flašice sa rakijom i vinom, modna konfekcija i predmeti za kuću sa istaknutim tradicionalnim šarama, vezenim motivima i naivno slikarstvo - kaže Ana Jovanović, koordinator projekta „Suveniri Srbije“.

Najprodavaniji naš suvenir je Milojica, stilizovani srpski seljak sa brkovima u opancima i sa šajkačom. Traže se i keramičke vojvođanske kućice, privesci opanci, razni predmeti od kukuruzne šaše, kao i teglice ajvara i čuvenog srpskog slatka od šljiva.

- Muški svet najviše kupuje čokanje sa šljivovicom, livene figurice vojskovođa, kape crvene zvezde, priveske opančiće, a nežniji pol radije se odlučuje za kupovinu rukavica, torbica ili neki predmet za kuću, ručno rađene stolnjake ili mirišljave vrećice sa bosiljkom - tvrdi Ana Jovanović.

Za razliku od većine evropskih gradova gde se suveniri mogu kupiti u gotovo svakoj prodavnici, u našoj prestonici to, nažalost, nije pravilo.

Opšti utisak domaćih i stranih turista je da u Beogradu nije lako doći do suvenira. Potrebno je više prodajnih mesta u centru grada jer prihod od suvenira u ukupnom turističkom prometu nije zanemarljiv.