petak 24. avgust 2007.
RSS
• Slobodno vreme •
Početna > Slobodno vreme > Vratite osmeh uz bolju organizaciju

Kako savladati neraspoloženje zbog mnogobrojnih obaveza

Vratite osmeh uz bolju organizaciju

Nije retka pojava da ponekad osetite veliki bes zbog toga što ste pretrpaniposlom. Problem je, međutim, kada osećate da ste neprestano ljuti

U vremenu u kome živimo mnogi od vas su sigurno zatrpani mnogobrojnim obavezama. Nije retka pojava da ponekad osetite veliki bes zbog toga što ste pretrpani poslom. Problem je, međutim, kada osećate da ste konstantno preplavljeni besom. To se ne dešava samo kada imate obaveze od kojih većinu ne želite da obavljate, ali ipak morate. Može se desiti i onda kada je većina onoga što radite nešto što vam se dopada, ili ste bar to u prošlosti voleli. Samo, tih obaveza je mnogo, a vi ih sve obavljate manje-više istovremeno, i osećate se sluđeno, frustrirano i besno.

Ako ste u ovakvoj situaciji, dobro bi bilo razmisliti o dve stvari. Jedna je na koga
ste toliko ljuti i zašto. Neretko se dešava da se bes iskaljuje na osobi koja vam je najbliža, a zapravo vam ništa nije skrivila, štaviše, čest je slučaj da ste ljuti i čini vam se da ste gnevni na tu osobu. Čak sebi kažete i da sve te obaveze imate zbog njih, a da to uopšte ne mora biti tačno. Kada izanalizirate situaciju, lako se može desiti da otkrijete da partnera, dete, ili o kome se već radi zaista nemate za šta da krivite, da ste na njih ljuti jer time krijete da ste zapravo besni na sebe jer ste dospeli u situaciju da više nemate vremena nizašta.

Tu dolazimo i do druge stvari o kojoj bi valjalo razmisliti, a to je zbog čega toliko stvari radite istovremeno. Ima perioda kada u nečijem životu zaista postoji jako mnogo obaveza, ali je obično moguće rasporediti ih tako da ih obavljate jednu po jednu, što se oseti kao znatno manji teret. Kada se o tome malo dublje razmisli, neretko odgovor bude da ste sami sebi tako organizovali stvari jer vam to zbog nečega prija. Na primer, želite da pobegnete od razmišljanja o nečemu, pa vam u tome pomaže što ste toliko zatrpane poslom da i ne možete da razmišljate, ili to što radite toliko mnogo, i to odjednom, daje vam osećaj da ste važni.

Obično pomaže već kad postanete svesni uzroka, nekad se iznenađeno nasmejete sebi i kažete sami sebi da ste se luckasto poneli i uz to dođe i osećaj olakšanja. A onda, kada ste manje ljuti, možete da razmislite o tome kako da obaveze drugačije preraspodelite, ili pak da ih ostavite baš takvim kakve jesu, ovog puta svesni zbog čega to činite i da vam to u nekoj meri prija. Ako se opredelite za ovo drugo, i dalje ćete se povremeno nervirati što toliko mnogo stvari radite istovremeno, ali neće biti onog osećaja preplavljenosti besom, niti ljutnje na drage osobe koje vam ništa nisu skrivile.