nedelja 19. avgust 2007.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Na rešenje za penziju čeka se mesec dana

Poslodavci i Poreska uprava ne menjaju podatke o uplatama

Na rešenje za penziju čeka se mesec dana

BEOGRAD - Fond Penzijsko-invalidskog osiguranja za zaposlene ima najveće probleme sa poslodavcima i Poreskom upravom jer ni jedni ni drugi ne šalju podatke o uplaćenim doprinosima, rekla je juče direktor Sektora u Fondu PIO za zaposlene Mirjana Mirkov. Ona je Tanjugu rekla da poslodavci, osim što ne predaju potrebnu dokumentaciju kada uplate doprinose, neretko izbegavaju da uopšte uplate ono što im je zakonska obaveza.

- Svojevremeno smo obavestili javnost da ćemo pokrenuti prekršajne postupke protiv takvih poslodavaca, ali su onda nastali problemi sa Poreskom upravom koja nam te podatke ne dostavlja iako su u obavezi da nas izveste. Na rešenje za penziju se ne čeka duže od mesec dana ukoliko su plaćeni doprinosi i uredno popunjen M4 obrazac, kao dokaz o plaćenim doprinosima da bi se utvrdio staž, dok u suprotnom protekne i nekoliko meseci - kaže Mirkov.

Ona je istakla da su njihovi osiguranici često vrlo strpljivi i korektni, ali da se ipak dešavaju i incidenti.

- Nedavno nam je jedan gospodin, koji je radio u Bosni i Hercegovini, pretio jer je došlo do preračuna penzije i sada mora da vraća određeni iznos koji Bosna traži. On optužuje Srbiju da je kriva za to, ali takav je međunarodni sporazum sa BiH i mi tu ne možemo ništa. Pre nekoliko godina jedan nezadovoljni osiguranik je „potegao“ motku na mene, pa sam pozvala obezbeđenje da interveniše - priča ona.
Mirkov je dodala da Fondu stižu različite žalbe, neki traže da im se prekontroliše da li je penzija pravilno utvrđena, drugi se žale da im nisu pravilno uzeti podaci o zaradama, stažu osiguranja...
Fond ima 30 filijala i 114 ispostava na teritoriji Srbije, uključujući i Kosovo i Metohiju, s tim što na Kosovu funkcioniše samo jedna filijala u Kosovskoj Mitrovici i nekoliko njenih ispostava.

Ključne reči: