petak 11. januar 2008.
RSS
• Slobodno vreme •
Početna > Slobodno vreme > Započnite dan sa osmehom

Ustanite raspoloženi i spremni za nove radne izazove

Započnite dan sa osmehom

Energiju i elan za nove radne pobede dobićete ako za doručak pripremite musli sa malim parčićima voća, voćni jogurt, ovsenu kašu ili supu od ovsenih pahuljica

Verovatno i vi kao i mnogi drugi mrzovoljno ustajete svako jutro iz kreveta. Tako biste se ušuškali i odremali bar još pet minuta pre nego što krenete sa rutinskim spremanjem pred odlazak na posao. Ipak, postoji način da vam dan krene sa osmehom.

Bečki profesor Hademar Bankhofer tvrdi da će vam se promeniti kvalitet života ukoliko svakog dana ustanete 15 minuta ranije nego obično. Možda će vam zvučati smešno, ali sastavite svoj mini lični fitnes program koji ćete započeti još dok ste u krevetu. Bankhofer predlaže lagano razgibavanje zglobova prstiju na rukama! To ćete postići ukoliko kružite prstima i zglobovima u jednu i drugu stranu. Zatim sledi razgibavanje nogu!

- Ispružite noge i dižite i spuštajte ispružene noge i duboko dišite dok ležite - savetuje Bankhofer.

Još jedna klasična vežba zbog koje ne morate da napuštate topli krevet je vožnja bicikla u vazduhu. Posle toga Bankhofer savetuje da ustanete iz kreveta i da odmah pored njega stojeći radite najlakšu vežbu na svetu.

- Stanite na vrhove prstiju i 20 puta se spustite i podignite!
Da bi vam krvotok procirkulisao kao i sistem organa za varenje, bilo bi dobro da odmah po završetku mini treninga skuvate i popijte šolju tople vode. Ako se borite svakodnevno sa ukočenim vratom, stanite uspravno i dižite i spuštajte ramena. Protiv bolova u krstima nekoliko puta stisnite mišiće gluteusa odnosno zadnjice. Prijaće vam pogotovo ako radite kancelarijski posao. Svako jutro uradite „generalno servisiranje“ kičme. Stanite uspravno. Ruke vise pored tela. Dlanove izvrnite skroz napred da bi leđa bila prava. Sada spustite bradu na grudi, udišite i podignite se na vrhove prstiju. U ovoj poziciji ostanite kratko, spustite noge na pod i pritom izdahnite. Vežbu morate da ponovite 10 puta. Osećaj hladnoće i blage drhtavice posle ustajanja odagnaće čaj od đumbira napravljen od svežeg đumbira. Priprema: dve do tri kriške svežeg korena đumbira prelijte sa vrelom vodom i ostavite da stoji pet minuta.

Energiju i elan za nove radne pobede dobićete ako za doručak pripremite musli sa malim parčićima voća, voćni jogurt, ovsenu kašu ili supu od ovsenih pahuljica. Kome je to previše „zdravo“, neka uzme integralni hleb sa malo putera, švapski sir sa biljem, paradajz, rotkvice i papriku. Šunka će vaše telo ujutru uvesti u fit formu, a kajgana nasuprot tome učiniće vas umornim zbog masnoće u kojoj se priprema.