petak 11. januar 2008.
RSS
• Srbija •
Početna > Srbija > Najjeftiniji prevoz u Srbiji

GSP „Novi Sad“ u 2007. prevezao 106 miliona putnika, ali poslovao sa gubitkom

Najjeftiniji prevoz u Srbiji

NOVI SAD - Javno gradsko saobraćajno preduzeće „Novi Sad“ u 2007. godini prevezlo je oko 106 miliona putnika, a autobusi ovog preduzeća prešli su oko 16 miliona kilometara i obavili više od 4.000 polazaka, rečeno je na konferenciji za novinare u GSP-u na kojoj su prezentovani poslovni rezultati u minuloj godini. Prema rečima pomoćnika direktora Duška Savića, JGSP „Novi Sad“ je javno preduzeće koje u Novom Sadu ima najveći gubitak, ali za te gubitke postoji i realno objašnjenje.

- Poslovnu 2007. godinu završili smo sa gubitkom od oko 220 miliona dinara. Postoji više različitih uzroka zbog kojih naše preduzeće već godinama unazad posluje sa gubitkom, a jedan od glavnih je neadekvatna cena karata. Novi Sad ima najjeftiniji prevoz u Srbiji, osim toga veliki broj Novosađana, njih oko 30.000, ima pravo na besplatno korišćenje gradskog prevoza. Učenici i studenti gradski prevoz plaćaju po beneficiranim cenama i nije nimalo čudno što svaku poslovnu godinu završavamo sa gubitkom jer je nemoguće u isto vreme imati najjeftiniji prevoz, najveći broj besplatnih karata u zemlji, a poslovati pozitivno po tržišnim principima - kazao je Savić dodajući da je ovo preduzeće podnelo zahtev za poskupljenje cene karata u visini od šest odsto.

Ono što je učinjeno u 2007. godini, a na šta su izuzetno ponosni u GSP-u je činjenica da su tokom prošle godine značajno podmladili vozni park. Naime, vozni park je obnovljen sa 76 novih autobusa, a sredstva za njihovu nabavku obezbeđena su iz gradskog budžeta i obezbeđivanjem kredita. Duško Savić je najavio da će ovo preduzeće u 2008. godini kupiti još 10 novih autobusa, a u planu je uvođenje elektronskog sistema naplate karata kao i izgradnja punionice za autobuse koji kao gorivo koriste gas. Interesantan je podatak da je trenutno prosečna starost voznog parka GSP-a tri do četiri godine, što je značajno poboljšanje o čemu najbolje govori podatak da je 2004. godine prosečna starost autobusa Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“ bila 16 godina.