četvrtak 10. april 2008.
RSS
• Reflektor •
Početna > Reflektor > Sazvežđe kiča i poneka zvezda

Utisci sa jednodnevne muzičke manifestacije „Dani estrade“ u Čačku

Sazvežđe kiča i poneka zvezda

Ni sve domaće zvezde i zvezdice, pa ni pevači sa Evrovizije poput ukrajinske pobednice Ruslane i naše Marije Šerifović, te Željka Joksimovića i Jelene Tomašević, pa ni starleta Sabrina, nisu mogli da prikriju da u Srbiji svakoj manifestaciji samo malo fali da preraste u paradu neviđenog - kiča! E, ovogodišnjim jubilarnim petnaestim Danima estrade nije falilo ni ono - „malo“.

Uz nastupe Seke Aleksić i Ace Lukasa, Dženana Lončarevića, dueta Mile Kitić i Đogani, ali i „Riblje čorbe“, ansambla „Legende“, Džeja, grupe „Neverne bebe“, te novih zvezda Granda, uglavnom srednjoškolska publika u dvorani „Mladost“ Atenica - Čačak, budući da joj repertoar inostranih zvezda nije poznat, provodila se bolje nego uz hitove gošći iz Ukrajine i Italije.

Ipak, Ukrajinka je nešto bolje primljena. Da li zbog pobedničke pesme „Divlji ples“ sa „Evrovizije“ 2004. godine ili zato što je svoj nastup zaista odradila kao da nastupa u bilo kojoj svetskoj prestonici, presvlačeći se za pola sata čak tri puta, pitanje je na koje nemamo odgovora.

Tek, nije teško primetiti po načinu na koji se ova manifestacija organizuje poslednjih godina da je kod nas sve manje „para za bacanje“. Kad se uporedi preksinoćna „fešta“ sa ranijim „Danima estrade“, na primer, u Sportskom centru „Milenijum“ u Vršcu, ili sa onom prethodnih godina upriličenim višednevnim događanjima u Čačku, jasno je ne samo da je prestiž izgubljen, već i više od toga. Ne treba biti baš previše zajedljiv, pa da se primeti da ako se ovim tempom nastavi, sledeće godine možemo očekivati tek nešto više od seoskog vašara, na kome su se nekim čudom, koje ni sami ne mogu da objasne, našli i vrhunski estradni radnici iz Srbije. A o tome kakvu su sliku o nama posle Čačka sa sobom ponele gošće iz inostranstva i o kakvoj će zemlji seljaka na brdovitom Balkanu pričati kad se vrate u svoju zemlju, bolje da i ne razmišljamo.

I ove godine, kao i ranijih, pres centrom nazvan je svadbarski šator u kome nije bilo nikakvih uslova sem stolica i (polupraznih) stolova, kako bi pomenutom prostoru dali željeni karakter. Ni ovoga puta niko se nije potrudio oko usklađivanja televizijskog prenosa, te je loše osmišljen direktan prenos naterao publiku da čitavih 15 minuta gleda i sluša TV reklame, što je verovatno vrhunsko potcenjivanje publike, ali i „zabava“ za one koji su kupili karte, što verovatno samo vaš reporter nije umeo da shvati „na pravi način“.

Veoma je interesantno da se za prenos na TV Pink pobrinula ekipa RTS-a (!), koju je, kako se dalo saznati, „ružičasta“ TV iznajmila za ovu (ne)priliku, jer „im je to jeftinije“. Ista „saradnja“ je ostvarena i prošle godine između dve medijske kuće, pa sada neka neko kaže kako se Tijanić i Mitrović - ne trpe!