nedelja 4. maj 2008.
RSS
• Slobodno vreme •
Početna > Slobodno vreme > Špargla za bolje raspoloženje

Niskokalorično povrće koje poboljšava koncentraciju i jača nerve

Špargla za bolje raspoloženje

Sveži, mladi izdanci su delikatesna i dragocena hrana naročito u proleće, kada drugog povrća još nema

Da li znate šta je špargla? Špargla (vilina metla, kalenac), Asparagus officinalis je višegodišnja zeljasta biljka iz porodice špargli. Iako se relativno često može videti na našim pijacama, mnogi i ne znaju kako izgleda ovo povrće. Sada kada je njena sezona, ljubitelji svežeg i zdravog zeleniša treba da čuju korisne osobine špargle. Nećete verovati da špargla, pored toga što spada u niskokalorično povrće, pa je savršena za dobru formu i figuru, podiže raspoloženje pa čak nas može učiniti srećnim. Ako i vi spadate u hedoniste i želite dugo da izgledate mladoliko, treba što češće da jedete šparglu.

- Ovo povrće snabdeva organizam magnezijumom, bakrom, folnom kiselinom i vitaminom E, čime se jačaju srce i krvotok i usporava prerano starenje kože i slabljenje vida. Špargla je takođe bogata kalijumom, koji pomaže čišćenje bubrega i mokraćnih kanala i poboljšava probavu. NJen glavni sastojak je aminokiselina asparagin koja podstiče rad bubrega, aktivira jetru i žuč a time i podstiče izbacivanje otrovnih materija iz organizma - ističe bečki profesor Hademar Bankhofer.

Špargla poboljšava koncentraciju i jača nerve. Najnovije studije potvrdile su još jedno blagotvorno dejstvo špargle. NJeni sastojci u ljudskom mozgu aktivira hormon sreće.

Kad je reč o kalorijama, špargla spada u onu vrstu povrća koja ima najmanje kalorija. Količina od 100 grama sadrži samo 17 kalorija. Pored toga, sadrži mikroelement hrom, koji usporava glad. Profesor Bankhofer savetuje da, ako želite da skinete koji kilogram, četrnaest dana svakodnevno uz drugu hranu jedete i 200 grama špargle. Stručnjaci ističu da oboleli od gihta koji imaju visoke vrednosti mokraćne kiseline ne moraju u potpunosti da se odreknu špargle, već treba da je jedu u manjoj meri. Špargla sadrži veliku količinu organskog jedinjenja purina, koje se u organizmu pretvara u mokraćnu kiselinu.

Bela i zelena šparga imaju skoro iste vitalne sastojke. Zelena sadrži više hlorofila za bolje pamćenje i protiv stresa, a bela ima više asparagina i daje više snage.

Najzdraviji i najbolji način da iskoristite njene blagodeti jeste da je skuvate. Kada dovoljno omekša, poprskajte je maslinovim uljem. Na kraju je začinite sitno seckanim začinskim biljem i dodajte parmezan. Uz šparglu, profesor Bankhofer savetuje da se pije samo belo vino, jer sastojak tanin u crnom vinu ostavlja vitamin Be 1 bez dejstva, a on nam je potreban kao hrana za nerve.