nedelja 2. decembar 2007.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Bez dogovora vlade i prosvetara

Bez dogovora vlade i prosvetara

BEOGRAD - Predstavnici tri sindikata obrazovanja nisu postigli dogovor sa Vladom Srbije o povećanju plata za 15 odsto u 2008. godini.

Dok u Ministarstvu prosvete saopštavaju da je na sastanku ipak došlo do približavanja stavova, predsednik Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije Leonardo Erdelj izjavio je za B92 da je vlada sindikatima ponovo ponudila povećanje od pet odsto i da su svi sindikati to odbili.

- Nije ništa dogovoreno, ništa nije novo predloženo, čak je predlog bio vrlo neozbiljno otkucan, na pola listića, formata A4, sa nekim povećanjem cene rada. To je jedno haotično stanje, nemate nikakvu platformu.

Rekao sam ako hoćete da nas kaznite, kaznite nas, ako počnete da kažnjavate, onda ćete naići na potpunu obustavu - rekao Erdelj.

On je naglasio da je novi sastanak sa vladom dogovoren za nedelju u 12 sati, ali da će sindikati razmisliti da li će se pojaviti jer je to, kako je rekao, „postalo gubljenje vremena“.

Sindikati će, dodao je Erdelj, do ponedeljka čekati pozitivan odgovor vlade, a ako toga ne bude, prosvetari će u ponedeljak i utorak skratiti časove na 30 minuta, a posle toga verovatno potpuno obustaviti rad.

Komentari

Prilog na temu štrajka prosvetnih radnika:
Evo pred penzijom sam, a teško mi pada ovakav odnos države prema prosveti i prosvetnim radnicima. naravno asvojom “veštinom” metodičara i pedagoga za pola čas gradivo iz matematike obradim, a u časovima vežbanja insistiram na samostalan rad kod kuće, ali zato pre časa “nisam u štrajku” i od početka držim sedmom i osmom razredu časove pripremne nastave za polaganje prijemnog ispita za upis u srednje škole- iako me po zakonu “sleduje osam časova”-ali moja ljubav prema matematici i deci ostala je i u ovim starim godinama života i rada pod nenormalnim uslovima jedne zaostale i bedno siromašne sredine Juga Srbije. Najviše me boli što mladi u prosveti nežele da prate taj put, nego se teži “prečicama”-takozvanim “edukacijama” i prislinim asministrativnim predavanjim od strane ministarstava radi “licence”-“kolekltivno sleiplo” i to samo iz straha zbog radnog mesta. Naravno da neka bude zapisano da je barem jedan prosvetni intelektualac iz jedne male sredine sa sela digao glas da se prestane od 2000.godine ne “arče pare” na lažnim reformama u obrazovanju i tako mnogi “profitiraju”-a da nepostoji srpska inteligencija koja če da podigne svoj glas. Neka i ovaj moj komentar pode podsticaj za kritička promišljanja surovog stanja u osnovnim i srednjim školama u Srbiji-a time neka se sbi bave koji misle da se stvara na pravi način zdrava i obrazovna i generacija koja će biti normalna za zdrav život, Ovako za sada se sindikati i ministar “utrkuju” u dodvoravanju nekima ljudima iz “senke”-jer ni ministar ni sindikati nezastupaju ni sistem obrazovanja ni istinski položaj prosvetnih radnika ni jadnu decu koja su uvek na kraju žrtve mnoguh štrajkova čisto “nameštenih” ili lažnih reformatora. Ovim svojim stavovima priložiću još nekoliko svojih komentara. Miroslav Mladenović nastavnik matematike OŠ “Braća Milenković” selo Šišava Vlasotince 4.decembar 2007.godine

Ovoj temi prilažem i ovajav komentar:
Uspeh se teško prašta
Pripadam onoj staroj generaciji prosvetnih radnika koja je sve radila iz entuzijazma, ljubavi prema profesiji i deci, i nije tražila da joj neko plaća da bi se "edukovala". Svako od nas je sam kupovao literaturu, usavršavao se interdisciplinarno, istraživao i uvodio inovacije u celokupni obrazovno-vaspitni proces.
Ne dobijamo priliku da u stručnim publikacijama kritički reagujemo na mnoge promašaje i one koji samo prepisuju tuđe programe i kao papagaji to ponavljaju na tobože edukacionim radionicama. Za nekoliko godina u selima Vlasotinca, Jablaničkog okruga i juga Srbije neće biti nijednog nastavnika u višim razredima.
Ministrima su važne fotelje, ne zanima ih stvarno stanje u školama, pa donose nakaradne zakone kojima daju preveliku vlast direktorima i takozvanim školskim odborima koji rukovode školama po partijskom zadatku.
Nikada nisam dobio nikakvo ni društveno ni pedagoško-stručno priznanje, jer se "uspeh" u malim sredinama teško "prašta" ako si u "sukobu" sa vladajućim ideologijama. Nagrađivani su i nagrađuju se i dalje prema "podobnosti", a stručnost i poštenje je odbačeno još odavno kao kategorija života i rada. Apsurdnost ovakvog nagrađivanja, a i nemoral prosuditelja, najbolje pokazuju da se u našoj Srbiji menjaju samo parole i etikete, ali ne i ono suštinsko - moral.
Miroslav Mladenović, nastavnik matematike OŠ "Braća Milenković"selo Sisava, Vlasotince

Ovoj temi prilažem i ovajav komentar:
Opšti haos u obrazovanju
Želim da se poštuje Zakon o javnom informisanju i moral u pogledu spasavanja naše prosvete od neodgovornih političara i naučnika, koji samo žele da osvajanjem vlasti i bogaćenjem - eksperimentišu sa decom u školi. Oni unose opšti haos među čestite i prave prosvetne radnike koji nose dnevnik i one koji se bave i pedagoškom naukom.
Ovakav neodgovoran odnos prema prosveti i uništavanje generacija i generacija nije zabeležen u istoriji srpske prosvete i u istoriji države Srbije. Kao intelektualac, uvek sam podizao glas kada je trebalo. Sramno je da danas "Psiholozi preuzimaju ulogu pedagoga", neka se otvori javna i demokratska rasprava na temu kuda vodi ovakva nakaradna reforma u obrazovanju u Republici Srbiji.
Bez obzira što se sa mnogim svojim kolegama ideološki razilazim, želim da podržim njihve stavove u pogledu mnogih dosada kritički iznetih stavova o degradiranju vođenja kadrovske politike na svim nivoima obrazovanja u Republici Srbiji. Potrebno je da se u obrazovanje vrate ugled, stručnost, entuzijazam i moralnost i ukine podobnost prema partijskom ključu.
Miroslav Mladenović, nastavnik matematike OŠ "Braća Milenković"selo Sisava, Vlasotince

Svaka cast i blago si ga vama sto imate slobodu u redakciji i objavljujete moje kriti;ke komentare/a mnogi jadni kolege u drugim listovima nemaju tu slobodu, pa vam predalazem da se svi novinari borite da svi imate slobodu uredjivanja i interneta i novina. Pozdrav Miroslav Mladenovi' nastavnik. P.S jedino se jo[ brukate u dnevnim novinama i i neobjavljujete moje kriticke clanke, koji se raylikuju mozda od vase koncepcije/a tako radi i ist danas. demokartija je u tome da se uvazavamo i da se u;imo da rayli;ito mislimo i borimo se ya iste ciljeve \ivota.