nedelja 28. mart 2010.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Rešiti pitanje vlasništva u medijima

Rešiti pitanje vlasništva u medijima

BEOGRAD  - Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) izrazilo je danas zabrinutost učestalim dovođenjem pojedinih uglednih medija u vezu sa neproverenim tokovima novca i istaklo da se velika senka sumnje koja se nadnosi nad medijski sektor može otkloniti samo jasnim, na zakonima utvrđenim pravilima i pre svega transparentnim vlasništvom.

NUNS je pozvao nadležne državne organe da u saradnji sa medijskim asocijacijama i novinarskim udruženjima hitno okončaju taj posao i obezbede pretpostavke za legalan rad medija i objektivno i profesionalno informisanje, jer će u suprotnom dodatno izložiti medije uticajima krupnog kapitala i politike.
 - Privatizacija medija nije okončana zato što je dirigovana interesima koji nemaju veze sa samim medijima i javnošću - nedovoljno jasnim pravilima država je dozvolila da se javno vlasništvo nad medijima prenese u nekompetentne privatne ruke - ističe se u saopštenju NUNS-a.

Takođe, NUNS je naveo da je promenom inače loših pravila u toku privatizacije država sebi obezbedila značajan uticaj zadržavanjem vlasništva u glasilima koje smatra važnim.
"Treba li naglašavati da je, sa izuzetkom javnog servisa, državno vlasništvo u medijima suprotno ne samo evropskim pravilima, nego i Zakonu o javnom informisanju kao temeljnom aktu u ovoj oblasti", piše u saopštenju.

NUNS je podsetio da se zalagao za donošenje zakona o nedozvoljenom objedinjavanju i javnosti vlasništva javnih glasila, kao i da su se predstavnici medijske industrije najviše protivili predloženim rešenjima.
- Danas postaje očigledno da su interesi koji su ih ujedinili u odbacivanju jasnih pravila o transparentnom vlasništvu počeli da se ispoljavaju u najgorem vidu i doveli do otvorenih sukoba i međusobnih prozivki medija koje doprinose nelojalnoj konkurenciji - istakao je NUNS.
To novinsko udruženje je ocenilo da takvo stanje može imati nesagledive posledice po rad svih medija u Srbiji, a pre svega onih koji imaju jasnu vlasničku strukturu i koji se na medijskom tržištu mučno bore za opstanak.

Ključne reči: