utorak 27. april 2010.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Patrijarh Irinej: Da rad Sabora bude po volji Božjoj

POČELO ZASEDANJE SABORA SRPSKE PRAVOSLAVNE CRKVE

Patrijarh Irinej: Da rad Sabora bude po volji Božjoj

Zasedanje Sabora, po pravilu, traje više dana i zatvoreno je za javnost, ali se očekuje da će glavna tačka dnevnog reda biti situacija u Eparhiji raško-prizrenskoj zbog finansijskih prekršaja u poslovanju, ali i rasprava o kanonskoj odgovornosti episkopa Artemija

BEOGRAD - Počinjemo Sabor sa molitvom da u svemu bude kako to Gospod želi i blagosilja, u slavu Božju i na dobro naše Crkve i celog pravoslavnog naroda - rekao je juče u Sabornoj crkvi patrijarh srpski Irinej, uoči početka zasedanja Sabora Srpske pravoslavne crkve.
Zasedanju je prethodila liturgija, koju su poglavar Srpske pravoslavne crkve, patrijarh Irinej, i arhijereji služili juče ujutro u Sabornoj crkvi u Beogradu.
- Neka Gospod blagoslovi naš rad i da bude u svemu po volji Božjoj i oca našeg duhovnog svetog Save - rekao je patrijarh posle saborne liturgije učesnika arhijerejskog Sabora i molitve priziva Svetog duha, kojom se uobičajeno označava početak zasedanja najvišeg tela SPC.
Poglavar SPC patrijarh Irinej, koji je prvi put predvodio molitveni deo Sabora i koji će u Srpskoj patrijaršiji predsedavati zasedanjem, naglasio je u besedi da je početak skupa označen zajedničkom duhovnom svečanošću u crkvi Svetog arhangela Mihajla i zajedničkom molitvom arhijereja, sveštenstva i vernog naroda.
Sa patrijarhom je služilo 34 arhijereja u prisustvu još pet vladika članova Sabora, što predstavlja veliku većinu, od ukupno 45 vladika, kojom počinje ovogodišnje redovno prolećno zasedanje.
Među vladikama su bili i svi predstavnici Eparhije raško-prizrenske i kosovsko metohijske, episkop Artemije, vikarni episkop lipljanski Teodosije i privremeni administrator umirovljeni episkop zahumsko-hercegovački Atanasije.
Radni deo Sabora, u kome učestvuju i predstavnici svih eparhija SPC iz zemlje, uključujući i predstavnike dve arhiepiskopije SPC, Cetinjske i Ohridske, počeo je u poslepodnevnim časovima, utvrđivanjem dnevnog reda koji predlaže Sinod, a usvajaju učesnici zasedanja.
Zasedanje Sabora SPC održava se u zgradi Patrijaršije i, po pravilu, traje više dana i zatvoreno je za javnost.
Predlozi utvrđeni prošle srede, na poslednjoj sednici Sinoda pred zasedanje Sabora, nisu poznati javnosti, ali se očekuje da će glavna tačka biti situacija u Eparhiji raško-prizrenskoj, zbog finansijskih prekršaja u poslovanju, zbog čega je podignuta optužnica protiv zamenika vladike Artemija i igumana manastira Banjska arhimandrita Simeona Vilovskog.
Očekuje se izveštaj finansijske komisije, koja je zadužena da ispita visinu finansijskih pronevera i drugih prekršaja navedenih u optužnici, a Sabor bi trebalo da raspravlja i o kanonskoj odgovornosti episkopa Artemija koji, prema zvaničnim saopštenjima Sinoda, nije poštovao neke odluke Sabora.
Branitelji vladike Artemija okupili su se juče ispred Srpske patrijaršije, a potom predali peticiju Saboru.
U radu Sabora SPC učestvuju arhijereji iz Srbije i inostranstva pod predsedavanjem patrijarha i odlučuje o najvažnijim pitanjima iz života crkve.
Na dnevnom redu ovogodišnjeg sabora je i pitanje kanonske odgovornosti episkopa raško-prizrenskog Artemija, kojeg je Sinod SPC razrešio upravljanja eparhijom do konačne odluke Sabora.  

Komentari

Све ће бити ОК. Нити ће Артемија расчинити, нити Атанасија поново пензионисати. Молим вас више се не молите за Србе, нестајемо биолошки а духовно колапсирамо. Нека нам Палма буде нови духовни отац, чисто за промену, никада се не зна.

Naravno da ce biti po dopustenju Bozijem ali je bolje da Irinej i ostali papisti ispitaju svoju volju i ono sto rade u sopstvenoj crkvi. Ekumenizam kao teska bolest ne miruje.

Не бих да изигравам библијског пророка, ипак је раскол у Српској цркви, заиста очигледна неминовност. Наиме, реч је о подели између поборника екуменизма и реформи богослужбеног поретка и одређених поставки догматско - теолошких учења и поборника традиционалног богослужбеног поретка и црквеног предања и догматско - теолошког учења. И све што се догађа са Рашко - призренском и Косовско - метохијском епархијом је последица сукоба глобалистичко - екуменистичке и традиционалистичке фракције. Претпостављам да је тако боље. Заиста, треба раздвојити патолошки и здрави део цркве. Највећи проблем је што се већи део архијереја и јереја отуђио од верног народа - митрополитити и епископи посматрају себе као земаљске богове. Они се често понашају као диктатори, правдајући своје поступке цитатима из Јеванђеља, црквеног устава и канонског права, житја светих и дела црквених отаца...Нажалост, гордост и тежња према материјалним добрима - прескупи аутомобили и раскошни владичански дворови...постају главна преокупација наше црквене јерархије. Тотално је запостављена мисионарска делатност и евангелизације српског народа - посебно данас када је под ударом разних земаљских искушења. Не може се проповедати реч Божја само у црквеној порти и храму. Нека се господа архијереји и јереји - модерни фарисеји и садукеји, пробуде из свог дубоког сна и помогну верном народау да реши горуће моралне, економске, финансијске и социјалне проблеме. Давимо се у сопственом блату и смраду и полако се претварамо у то исто блато и смрад. Толико је проблема оптеретило просечног грађанина - од ниских плата, тешких услова за рад, здраствених проблема и отказа....док наша црква мирно ћути и само ћути и тако омогућава властодршцима да испијају и ово мало здраве крви што је остало у нама. Да ли се томе назире крај? Они који говоре у име Бога, разапињу Господа сваки дан. Бојим се да је црква издала и народ и земљи и што је још горе себе. Пошто црква често говори о Косову и Метохији, зашто није седиште патријаршије опет пребацила у Пећ, као што је било у раздобљу 1557 - 1766 године. Одговор је прост - зато што наши архијереји немају храбрости. Тешко је ставити главу на пањ и принети сопствено тело и душу на мученички олтар за народ и земљу, цркву и Бога. Заиста је Господ милостов према нама...заиста...

Gospodine slazem sa vama.Komentar vam je istinit,poucan i moze koristiti onima koji su jos uvek
daleko od istine,Tuzno je videti koliko su duhovno siromasni.. Ne znaju ko im je Bog ,ni kako se zove i zasto mu sluze iako je On slava Njemu napisao(Svetom Pismu) sve o sebi,svoje zakone ljubav i oprastaje i sve ostalo za coveka korisno. O SPC nema sto da se kaze,oni su oni i ostat ce oni ,daleko od Isusa i Njegove Crkve.Isus je polozio svoj Zemaljski zivot zbog coveka sto se nikad nece desiti da ONI urade.Da nisu ONi otisli bi na KiM i podnosili patnje sa "svojim" narodom do poslednjeg. Ali to se nikad nece desiti,dok je Boga i naivnih ljudi.Iskreno vas pozdravljam i svako dobro.

Prijatelju tvoje sektasenje je drsko i nepotrebno. Ti li ces da ucis SPC kako i kome Bogu da se moli! A sto se KiM-a tice, ako si spreman da probas od onog sto tako cvrsto preporucujes drugima -- samo odaberi mesto za posetu, ja placam prevoz.

Ako je Isus sektas onda sam i ja, nista protiv nemam.Sto se tice ucenja,svakako ima se mnogo tog objasniti do sudnjeg dana. Trazite istinu i ona ce vas spasiti od lutanja u mraku.

Речено је да грех раскола не спира ни крв мучеништва, и раскол у Српској Цркви би био најгори могући исход за будућност нашег народа, његов идентитет и опстанак. Нажалост, сценарио (оригинално написан на језику који није српски) као главни циљ управо предвиђа још једно комадање (да не кажемо, регионализацију) српског народног бића, овај пут не политичко нити дневно-страначко, него расцепкавање српског духовног наслеђа. Активности на том пољу се одвијају већ подуже, притајено и скоро неприметно и за верни народ (а поготово за широку јавност) . Но, када резултати постану видљиви па се рецимо обзнани директан и отворен прогон једног Епископа, публика која је већ годинама била објектом суровог психо-социјалног експериментисања, реагује стереотипно и отупело. Довољно је било само медијски оклеветати, тј. довести у везу (наводне) финансијске малверзације и Владику Артемија па да многи српски читалац новина прихвати пресуду пре него се суд и састане. То је била лака победа. Но сада долази на ред тежи део -- заседање Сабора. Наведени сценарио у дело спроводе добро припремљени (искључиво домаћи) извођачи, предвођени неколицином Архијереја (папофила по потреби и богословских новотараца по избору) и у томе је највећа опасност јер управо они могу изазвати раскол -- с врха и изнутра. Но, снег је за њих пао мало прерано па су већ показали своје трагове. Надајмо се да је у Сабору ипак велика већина оних који су спремни да своју отачку веру отворено исповеде.