ponedeljak 25. april 2011.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Milioni evra za reklame na internetu

Milioni evra za reklame na internetu

BEOGRAD - Tržište onlajn oglašavanja u Srbiji vredno je više od šest miliona evra, ali to je svega dva do tri odsto svih sredstava koja odlaze na reklamiranje, rekao je direktor kompanije Httpool Rade Tričković.

''Iako ovaj procenat, u odnosu na druge industrijske grane deluje ohrabrujuće, po ukupnom obimu naše tržište je za polovinu manje od hrvatskog, a tri do četiri puta manje od tržišta Slovenije i Rumunije'', objasnio je Tričković.

Trend rasta, koji se protekle četiri godine kretao do 40 do 60 odsto je nastavljen, a procene govore da će se on održati i u ovoj godini, kazao je Tričković.

Prema njegovim rečima, ovdašnje kompanije još ne prepoznaju dovoljno mogućnosti i prednosti oglašavanja na internetu.

''Zato i ne čudi podatak da u Srbiji, od svih sredstava uloženih u oglašavanje, na internet u proseku odlazi samo dva do tri odsto, istakao je Tričković dodajući da je u skandinavskim zemljama i Ujedinjenom Kraljevstvu taj procenat veći od 20. Govoreći o osnovnim preprekama, koje otežavaju povećanje vrednosti onlajn oglašavanja, Tričković je naveo da je to netransparentnost tržišta.

''Upravo je to bio jedan od osnovnih razloga zbog koga je ovih dana osnovan Interaktiv Advertajzing Biro (IAB) Srbija (Interactive Advertising Bureau). IAB Srbija je udruženje koje, između ostalog, ima za cilj propisivanje i predlaganje standarda u internet oglašavanju'', naveo je Tričković.

On je naglasio da ipak ne treba očekivati previše, jer je tržište onlajn oglašavanja u Srbiji nastalo tek pre pet godina, cene oglašavanja su do skoro bile znatno niže u odnosu na region, a i nivo ukupnih internet aktivnosti u Srbiji nije na željenom nivou.

Kada je reč o greškama koje se potkradaju prilikom ovakvog načina reklamiranja, Tričković je ukazao da se one uglavnom odnose na kreativni pristup.

''Najčešće se dešava da su kreativna rešenja za oglašavanje na internetu zapravo kopije materijala za štampu, televiziju i bilborde, što bitno doprinosi lošijim efektima oglasnih kampanja'', naglasio je Tričković.

Takođe, prema njegovim rečima, za razliku od klasičnih medija, na internetu i za skroman budžet dobro planirana aktivnost može da generiše odlične rezultate, ali nedovoljno često se viđaju klijenti koji koriste ovu prednost.

IT stručnjak Dragan Varagić je kazao da su neke male firme uvidele prednosti interneta, pa su potpuno prestale da se oglašavaju na drugim medijima.

''Novim metodama prezentovanja na internentu moguće je doći do mnogo ozbiljnijih efekata, nego na klasičan način'', naglasio je Varagić ističući posebno značaj grupa na društvenoj mreži Fejsbuk.

Kada je reč o velikim firmama, koje u suštini svojim budžetima definišu tržište onlajn oglasavanja, one imaju najmanje znanja o mogućnostima interneta i najmanje ga koriste, naveo je Varagić.

On je objasnio da velike firme, preko advertajzing agencija, onlajn oglašavanje najčešće naručuju u paketu sa klasičnim načinima reklamiranja.

Govoreći o problemima sa kojima se domaće firme suočavaju prilikom onlajn oglašavanja, Varagić je kazao da oni uglavnom proizilaze iz nedovoljno znanja.

''Ako hoćete da imate efikasno internet oglašavanje i dođete do željene ciljne grupe, potrebno je dosta ozbiljne edukacije o toj oblasti kako bi se iskoristila na adekvatan način'', naglasio je Varagić.

Problem je i u tome što ljudi vrlo često očekuju rezultate preko noći, ali ako žele da dobiju ozbiljne efekte onlajn oglašavanja sa malo sredstava, potrebno je dosta vremena da se ovlada svim neophodnim tehnikama, zaključio je Varagić.