četvrtak 10. jul 2008.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > Samo za branike potrebno 350 miliona evra

U proteklih sedam godina na železnici život izgubilo skoro 600 ljudi

Samo za branike potrebno 350 miliona evra

BEOGRAD - Preduzeće „Železnice Srbije“ najavilo je juče početak društveno odgovorne kampanje povodom akcije o bezbednosti u saobraćaju „Nisi brži“, kojoj je cilj da doprinese podizanju saobraćajne kulture, radi sprečavanja daljih gubitaka ljudskih života i tragičnih posledica, posebno na putnim prelazima.

Za proteklih sedam godina na železnici se dogodilo više od 5.500 incidenata, u kojima je poginulo 598 osoba. Na putnim prelazima u tom periodu život je izgubilo 120 ljudi, a samo za poslednjih godinu dana nastradalo je 11 osoba.

„Železnice Srbije“ su utvrdile 25 najkritičnijih mesta na putnim prelazima, a u toku je realizacija tendera za obezbeđivanje 11 putnih prelaza, dok se do kraja godine planira postavljanje automatskih rampi na još 14 takvih mesta. Već narednih dana biće obezbeđen prelaz u Rabrovcu, gde je nedavno dvoje dece izgubilo život.

Od ukupno 2.354 putna prelaza, 479 je obezbeđeno rampama, dok je 1.875 prelaza obeleženo znacima drumske signalizacije, kao što su „Andrejin krst“, znak „Stop“...

Da bi se svi putni prelazi u Srbiji obezbedili polubranicima ili branicima, potrebno je oko 350 miliona evra. Prosečan automatizovan putni prelaz košta između 100.000 i 120.000 evra, a procedura obezbeđivanja uključuje tehničku i urbanističku dokumentaciju, stoga traje od devet do 12 meseci.

- Železnica se najčešće okrivljuje kada se dogodi nesreća, a novine pišu kako „vozovi seju smrt“, iako su u 99 odsto slučajeva za nezgode krivi vozači i pešaci - rekao je generalni direktor preduzeća Milanko Šarančić.

U akciju „Železnice“ uključile su se mnoge medijske kuće, a kampanja će se proširiti i na škole, dok će televizije besplatno emitovati spotove u kojima se apeluje na maksimalnu opreznost i budnost na kritičnim prelazima pruga.

Železnica je tokom prošle godine moralo da na putnim prelazima zameni 2.700 branika, koje su slomili nesavesni građani, što je u proseku osam branika dnevno. Na snimcima koji su pokazani novinarima jasno se vidi kako se građani provlače ipod rampi i pretrčavaju uprkos signalima, dok vozači automobila u cik-cak savlađuju spuštene rampe.

I u Evropi ne postoji železnica koja je sva ukrštanja puteva i pruga rešila postavljanjem rampi, to je tehnički i finansijski nemoguće.