petak 5. februar 2010.
RSS
• Društvo •
Početna > Društvo > U "veoma lošem stanju" čak 754 srpska mosta

IZVEŠTAJ JP "PUTEVI SRBIJE" POKAZUJE DA JE SVAKI TREĆI MOST U SRBIJI U KATASTROFALNOM STANJU

U "veoma lošem stanju" čak 754 srpska mosta

Dokument pokazuje da je bilo grešaka i u projektovanju i u izgradnji mostova, ali da se saobraćaj i dalje obavlja preko njih. Zoran Drobnjak iz "Puteva Srbije" priznaje da je situacija kritična, ali su im "ruke vezane zbog nedostatka novca"

BEOGRAD - Svaki treći most u Srbiji je u katastrofalnom stanju, pokazuje Izveštaj o stanju mostova JP "Putevi Srbije". Po tom dokumentu, od 2.830 mostova koliko održavaju "Putevi Srbije", 754 je klasifikovano poslednjom, petom i šestom kategorijom, odnosno kao mostovi u klasi "veoma loši" ili "opasni". Čak 37 takvih mostova je na autoputevima, 287 na magistralnoj mreži, a 430 na regionalnim putevima.

Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije", objašnjava da od ukupnog broja, "opasni" mostovi čine oko 10 odsto ili oko 280 objekata i da se Gazela i Beška nalaze u toj šestoj kategoriji.

Na Gazeli zatvorene dve trake

Saobraćaj na mostu Gazela tokom vikenda će biti izmenjen. Tačnije, od juče u 20 časova pa do ponedeljka u pet sati biće zatvorene srednja i desna saobraćajna traka iz smera Niš-Šid. Vozila u ovom pravcu kretaće se levom saobraćajnom trakom koja je namenjena za smer Šid - Niš. Iz smera Šid-Niš vozila će se kretati desnom i srednjom saobraćajnom trakom. Dok traju radovi, privremeno se za saobraćaj zatvaraju uključenja na Gazelu iz ulice Vladimira Popovića, iz smera ulice Jurija Gagarina, pored već zatvorenih prilaza iz Bulevara vojvode Mišića (Beogradskog sajma) i Savske ulice.
Zoran Drobnjak nam je rekao i da teretni saobraćaj neće ići Gazelom ni posle ovih radova.

- Najveći problem što su nam mostovi ovakvi jeste nedostatak finansijskih sredstava. Kad bismo, recimo, imali tri milijarde dinara sve te mostove bismo doveli u dobro stanje tako da se u narednih pet godina na njima ništa ne bi moralo raditi. Ali te pare mi nemamo. Situacija jeste kritična, ali su nam ruke vezane nedostatkom novca - ističe Drobnjak.

U izveštaju se ističe da ne treba dozvoliti propadanje mostova do klase "opasno", jer popravka tada iznosi 50 odsto od vrednosti novog mosta.
Mostovi na magistralnim i regionalnim putevima su u poređenju sa onima na autoputu u još gorem stanju. Tako, recimo, na ovim putevima, kako stoji u dokumentu, postoje ozbiljno ugroženi, ali i kritični, i to preko Dunava, Save, Morave, Drine, Nišave, Veternice, Ibra, Kolubare, a neki od njih stari su i više od 100 godina.

Dodatno zaprepašćuje činjenica što izveštaj pokazuje da je bilo grešaka i u projektovanju i u izgradnji mosta, ali da se saobraćaj bez obzira na ugroženost i dalje obavlja preko njih. Mnogi su izgrađeni tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka i to po pravilima "francuske škole", misleći da je beton svemoguć, što se pokazalo kao neispravno.
- Na ozbiljnost situacije ukazuje podatak da je u regionu južne Srbije izgrađeno oko 300 mostova montažnim sistemom gradnje. Mnogi su građeni u posleratnom periodu i morali su biti uklonjeni posle kraćeg perioda eksploatacije, ali nažalost, zbog realnih materijalnih mogućnosti, ovi objekti su ostali kao trajni - konstatuje se u dokumentu "Puteva Srbije".

Ključne reči: